Salut

NORMES SANITÀRIES:

Per prevenció, no es pot assistir a l’escola amb febre, tos persistent, diarrea o vòmits, erupcions contagioses, fongs, estomatitis, conjuntivitis o qualsevol altra malaltia contagiosa. Els polls han de ser tractats i eliminats abans d’assistir a classe. En altres malalties, seguir el criteri del pediatre.

MEDICAMENTS:

Evitar haver de donar alguna toma a l’escola. Si fos necessari, ES IMPRESCINDIBLE, la prescripció mèdica i l’autorització de la família per escrit amb la dosi a administrar.

Seguint les recomanacions del Departament de Salut i LA SOCIETAT Catalana de Pediatria, s’ha inclòs el paracetamol a la farmaciola dels centres educatius de Catalunya. Davant d’un infant amb febre 38ºC o més l’escola ha de contactar amb el pare, mare o tutor legal i demanar-li que el reculli tan aviat com pugui. Mentrestant, si la febre és igual o superior  38ºC, es recomana administrar un antitèrmic/analgèsic (paracetamol), per la seva bona tolerància i la relativa absència d’efectes secundaris.

Per administrar el paracetamol als infants a les escoles, cal tenir l’autorització del pare, mare o tutor legal.

Aquestes aurotitzacions les portaran per signar els primers dies d’escola.

ACTUACIONS DE L’ESCOLA:

En cas de malaltia, s’avisarà a la família perquè vinguin a buscar l’alumne/a el més aviat possible.

En el cas que algun alumne s’accidenti, es seguirà el següent protocol:

• Si són petites ferides o rascades es curaran a l’escola i es comunicarà a la família.
  • Si l’accident és lleu però requereix intervenció mèdica, us avisarem a la família per què el recolliu i el porteu al CAP sanitari corresponent.
  • Quan es consideri necessari, es demanaran els serveis d’ambulància i una persona responsable, preferentment el tutor/a de l’alumne, l’acompanyarà al centre sanitari, alhora que s’informarà a la família.