Pla Lector

2
1
3

Tots els membres del centre educatiu tenen com a un dels OBJECTIUS PRIORITARIS ACONSEGUIR ciutadans lectors i formats, amb independència de l’àrea a la qual pertany el professorat.

Es tracta d’una habilitat que té una importància i transcendència cabdal en la formació cívica i cultural de les persones, que no respon a una evolució natural. Es necessita un medi social, escolar i familiar que n’estimuli i orienti el procés.

Per aquest motiu des de l’escola s’ha creat un Pla Lector. El podeu consultar en el següent enllaç:

Pla Lector 2017-2018

• QUÈ ENTENEM PER FOMENT DE LA LECTURA?

Són el conjunt d’activitats, jocs i estratègies educatives que faciliten el contacte dels infants amb els llibres i que permeten, a través de la lectura, la creació, la formació i la consolidació d’un hàbit lector permanent i necessari per a la formació integral de les persones.

• LA FUNCIÓ DELS MESTRES EN L’HÀBIT LECTOR

L’adult fa de pont entre el llibre, la lectura i els infants.

Aquest, ha de complir amb les funcions següents:

* Seleccionar amb cura els llibres que es posen a disposició dels infants.

* Acompanyar-los en el seu procés d’aprenentatge.

* Estimular-los i encoratjar-los a través d’actuacions d’animació a la lectura.

* Fer-los coneixedors d’espais nous per a ells com les llibreries o les   biblioteques.