Consell escolar

El Consell Escolar és el màxim òrgan pel que fa a la gestió econòmica i acadèmica i a l’organització i funcionament general del centre, supervisant el Projecte de Direcció. És l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre.

El Consell Escolar està compost pel/per la director/a, el/la cap d’estudis, quatre representants del sector mestres, quatre representants del sector pares i mares (dels quals un hi representa l’AFA), un/a representant del sector PAS, un/a representant de l’Ajuntament i el/la secretari/ària, que exerceix de secretari/ària del Consell.

FUNCIONS DEL CONSELL ESCOLAR

1. Aprovar el projecte educatiu i les modificacions corresponents per una majoria de tres cinquenes parts dels membres.
  2. Aprovar la programació general anual del centre i avaluar-ne el desenvolupament i els resultats.
  3. Aprovar les propostes d’acords de corresponsabilitat, convenis i altres acords de col.laboració del centre amb entitats o institucions.
  4. Aprovar les normes d’organització i funcionament i les modificacions corresponents.
  5. Aprovar la carta de compromís educatiu.
  6. Aprovar el pressupost del centre i el rendiment de comptes.
  7. Intervenir en el procediment d’admissió d’alumnes.
  8. Participar en el procediment de selecció i en la proposta de cessament del director o directora.
  9. Intervenir en la resolució dels conflictes i, si escau, revisar les sancions als alumnes.
  10. Aprovar les directrius per a la programació d’activitats escolars complementàries i d’activitats extraescolars, i avaluar-ne el desenvolupament.
  11. Participar en les anàlisis i les avaluacions del funcionament general del centre i conèixer l’evolució del rendiment escolar.
  12. Les persones membres del Consell Escolar, representants electes dels diferents sectors, ho són per un període de quatre anys.