Dia internacional del poble gitano

La celebració del 8 d’abril recorda la història d’aquest poble i ret homenatge a les víctimes gitanes de les diferents persecucions al llarg dels segles. Una celebració que commemora el 1r Congrés Mundial Gitano, celebrat a Londres en 1971, en el qual es van adoptar com a símbols propis la bandera (blava i verda amb una roda vermella) i l’himne.

El passat 8 d’abril, els alumnes de l’escola han après que el Dia Internacional del Poble Gitano és el moment de comprometre’s com a societat, com a país, amb la plena igualtat dels gitanos i les gitanes. Igualtat des del reconeixement de la diversitat i del valor d’una identitat cultural pròpia, però que forma part de la història i cultura compartides.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *