Jornada Anual Educació 360 a Amposta

Benvolgudes famílies,

Aquest passat dissabte 23 d’octubre al Casal de la Lira Ampostina es va celebrar la Jornada Anual de la Xarxa Territorial Educació 360.

El nostre centre va estar representat per tres docents i acompanyats pel Camp d’Aprenentatge de Flix.

La Jornada s’inicià amb la benvinguda de l’alcalde d’Amposta Adam Tomàs (ajuntament adscrit a l’Aliança Educació 360), Fathia Benhammou (Directora de l’Aliança Educació 360) i Ernest Valls (cap d’Àrea de Servei a les persones de l’Ajuntament de Tortosa i membre de la Xarxa).

A continuació es van realitzar dos torns simultanis de mostra d’experiències amb la participació següent:

• Tallers educatius d’estiu amb Romina Llambrich (Espai Blanquerna i Punt Òmnia Tortosa).
  • Educació 360 a les escoles de la Ribera d’Ebre amb Josep M. Albiac (Director de l’Escola de Flix).
  • Informades: aprenem competències comunicatives a través del periodisme amb Judit Sancho i Rogelio Aguirre (Associació Atzavara Arrels).
  • Teixim vincles per aprendre junt@s #teixintxarxes amb Alberto Esteban i Pedro Cózar de IE Daniel Mangrané.
  • Coeduquem: eines de supervivència a la llar amb Rosa Queral (Universitat Rovira i Virgili).
  • Projecte Sediments i l’Aula al Pati amb Aida Boix i Alfred Porres (Centre d’Art Lo Pati).

Després de l’esmorzar la sessió continuà amb la taula rodona presentada per Núria Marco (regidora d’Educació de l’Ajuntament d’Amposta sobre el passaport Edunauta, una eina per promoure les oportunitats educatives del territori i amb Sara Montserrat (tècnica d’Educació de l’Ajuntament d’Amposta), Maria Barberà (bibliotecària de la Biblioteca Comarcal d’Amposta), Xènia Casanova (dinamitzadora del mercat municipal d’Amposta) i Mª Carme Unió (tutora de l’escola Agustí Barberà d’Amposta).

A continuació vam tenir la ponència Com dissenyar activitats educatives de qualitat i amb impacte? a càrrec de Laura Mencía, cap de projectes de l’Aliança Educació 360. Seguidament es va realitzar el taller: Construïm el termòmetre de qualitat dels nostres projectes.

Finalment la jornada va acabar amb els reptes de futur de la Xarxa Territorial amb els seus coordinadors Óscar Pla i Rosa Palmer.

Molt agraïts per convidar-nos a presentar el nostre treball al Grup de Treball de la Ribera d’Ebre i gràcies a la comissió de la jornada per la bona feina feta.

Seguim!

Inici de les jornades, taula rodona i mostra d’experiències
Presentació del Grup de Treball Educació 360 de la Ribera d’Ebre a càrrec de Josep M. Albiac, docents de la nostra escola i CdA de Flix.