CONFERÈNCIES A 4T!!!

Aquesta setmana els alumnes de 4t hem iniciat les conferències sobre el projecte de l’hort que durant aquest trimestre hem treballat a l’escola durant les sessions de coneixement del medi. A partir del tema de la SORRA que fa temps us vam ensenyar vam decantar-nos per aproximar-nos a un terreny que ens portava molta curiositat per aprendre a ser uns bons agricultors i el millor de tot obtenir els nostres propis aliments. Durant tot el procés hem anat investigant on podríem fer el NOSTRE HORT IDEAL; des de la ubicació, les eines essencials, els elements necessaris, les hortalisses a plantar, passant pel manteniment, l’organització, el pressupost, … i un munt d’aspectes a tenir en compte.

L’estudi d’aquest espai verd ens ha portat una barreja d’aspectes vivencials i de coneixements en l’aproximació als ésser vius del racó de natura. Hem de trobar un equilibri de nutrients i un nivell d’humitat per protegir i tenir cura del sòl. I amb la recerca tots els grups també han trobat el seu hort projectat en algun espai del nostre pati. Tal com podreu veure en les exposicions, s’han fet el seu cultiu a la seva manera i han fet uns treballs on mostren que per damunt de tot la presa de consciència de cuidar-lo, respectar-lo i tenir una actitud vers a la natura de preservar-la i mimar-la com es mereix.

Finalment, només afegir un proverbi xinès que diu:

“Si vols ser feliç unes hores,
canta una cançó…
si vols ser feliç tota la vida,
cuida un HORT “