L’escriptura és la pintura de la veu… al Benviure ja sabeu que som uns i unes artistes!

Voltaire va dir que “L’escriptura és la pintura de la veu”, quina frase més adequada aquest curs al Benviure!

Des de ben petits i petites, els infants estan envoltats de lletres que els ajuden a anar familiaritzant-se amb la lectura i l’escriptura.

Començant per les Aquarel·les d’I3 que llegeixen els seus noms a la rotllana per a saber si han vingut tots i totes a l’escola. O la classe del fang d’I4 que,  després d’haver fet els pastissos per la Castanyada, van escriure els ingredients de la recepta i amb la rutina del compara i contrasta, van escriure els colors de la terra. I la classe dels Mosaics d’I5 que escriuen els noms carinyosos amb els quals els criden les seves famílies i, comencen a ser reporters amb la notícia de la setmana.

A primària, es fomenta la lectura amb el taller de biblioteca “Passa pàgina” i cada dia els i les infants llegeixen, alguns ja ho fan amb les tres llengües que treballem a l’escola, els que s’inicien, ho fan en català i castellà.

A tot els cursos de primària, els infants escriuen propostes d’escriptura creativa, treballen tipologies textuals i fan ús de la lectura i l’escriptura com a mitjà per a seguir aprenent. Per exemple, els Dadaistes de 4t han treballat el text descriptiu en català, descrivint el parc de l’Ermita i estan elaborant un “Periódico” en castellà, llegint i analitzant notícies i escrivint les seves pròpies. Els infants de 5è, les classes dels Cubistes i els Abstractes, escriuen descripcions de quadres.

Al següent vídeo podreu veure una petita mostra del treball de lectura i escriptura de l’escola.