Pla d’Acció Tutorial (PAT)

La Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació destaca com a principi general del sistema educatiu l’aprenentatge permanent i l’educació al llarg de la vida. També destaca com a principi específic, la formació integral de les capacitats intel·lectuals, ètiques, físiques, emocionals i socials dels alumnes que els permeti el ple desenvolupament de la seva personalitat. Aquest marc normatiu situa l’orientació personal, social, acadèmica i professional al servei del propi projecte de vida de cada un dels alumnes i concreta l’acció tutorial com a funció del docent per a l’acompanyament individual i col·lectiu dels alumnes.

Per portar a terme aquesta acció tutorial de manera eficaç és de vital importància planificar  de manera acurada totes les intervencions que els/les tutors/es i el professorat del centre hauran de realitzar respecte de la tutoria; el Pla d’acció tutorial (PAT) és el document on es recullen totes les intervencions que els/les tutors/es i el professorat del centre hauran de realitzar respecte de la tutoria. El PAT,  com qualsevol altra programació del centre,  recull la planificació de l’acció tutorial a partir dels objectius, els continguts, la seqüenciació de les activitats i l’avaluació.