Els i les alumnes de Cicle Mitjà resolen un repte per la Setmana de la Sostenibilitat

Per la Setmana de la Sostenibilitat, els i les alumnes de Cicle Mitjà van obtenir un nou repte: “Els gats tenen 7 vides, quantes vides té un objecte?

Durant tota la setmana, vam treballar les conseqüències que pot tenir pel nostre planeta la contaminació i, centrant-nos en el nostre repte, la producció de tants residus i objectes que no reciclem.

Vam treballar diferents gràfics sobre la quantitat de residus que s’han acumulat en diversos anys, vam crear els nostres propis gràfics sobre els residus que generem a casa i el que fem per Reduir, Reciclar i Reutilitzar.

També vam fer diferents tallers per, a partir de deixalles que vam portar de casa, crear una obra d’art i, amb una llauna d’olives, crear un objecte útil.

A més a més, vam realitzar una sortida a la Deixalleria de Castellbisbal on vam aprendre molt sobre què passa amb els objectes que llencem als contenidors.

Finalment, i amb l’ajuda del Punt Verd i l’àrea de medi ambient de l’Ajuntament, vam fer un mercat d’intercanvi amb diferents objectes (llibres, joguines, contes, etc.) que ja no feiem servir. Ens ho vam passar genial! I el més important vam poder contribuir a la reducció i prevenció de residus.

A Castellbisbal, l’any 2020 es va generar una mitjana de 503,8 kg de residus per habitant, és a dir, quasi 10 kg a la setmana! Entre tots els infants de 3r i 4t es van intercanviar 110 objectes, allargant la seva vida útil i evitant la generació de més de 39 kg de residus.

Amb tota aquesta feina, vam poder comprovar que els objectes tenen moltes vides i que hem d’intentar reutilitzar més per tal de cuidar el nostre planeta.