Kids in Action (6th Grade eTwinning Project)

Al llarg dels darrers mesos, a la classe d’anglès, els alumnes de sisè han participat en un projecte eTwinning amb altres escoles europees. El projecte es deia: “Kids in action: their story make history”. El projecte ens va introduir les històries de quatres nens i nenes que van lluitar per millorar el món:

-Ruby Bridge, la primera persona de color que va anar a una escola no segregada als Estats Units.

Iqbal Masih, que va lluitar contra l’esclavitud infantil.

-Malala Yousafzai, una nena pakistanesa que treballa pel dret a l’educació de totes les nenes.

-Greta Thunberg, que vol parar el canvi climàtic.

També van aprendre quins són els 17 objectius de desenvolupament sostenible proposats per les Nacions Unides.

En primer lloc, els alumnes es van presentar, i van explicar coses d’ells en aquest padlet:

This is us!

Després, van conèixer la història de cada infant, mitjançant vídeos, webs, etc. Després, els alumnes van fer tasques al voltant del que van aprendre: una pancarta o tweet en contra del racisme; una infografia explicant que és l’explotació laboral infantil; un còmic explicant la vida de la Malala; unes fotos explicant coses que fen bé pel medi ambient i coses que fem malament; per últim, van redissenyar els logos dels SDG. Aquí teniu els enllaços de tot el que van fer:

Stop racism posters

-Child Labour infographies

-Malala story comics

-Good and bad actions for the Planet

-Redesigning the SDG’s logos

Totes aquestes tasques es van compartir amb els alumnes de les escoles participants. A més, com just al començar el projecte va començar la guerra a Ucraïna, van decidir escriure missatges de suport  pels nens ucraïnesos en un altre padlet:

We stand with all children!

Finalment, vam passar un formulari per conèixer l’opinió dels alumnes del projecte, i la gran majoria va dir que gràcies a conèixer aquestes històries i a reflexionar sobre les injustícies que encara existeixen al món. A més, van millorar les seves habilitats lingüístiques en anglès treballant amb eines digitals.