Projecte d’emprenedoria 5è

– És un projecte en el qual cada grup de 5è crea una cooperativa, pensa i realitza manualment uns productes. La finalitat és vendre’ls un dia del tercer trimestre al mercat del poble. L’objectiu no és material, ja que recuperen el capital invertit, que pot ser de dos a sis euros per alumne/a, donen un tant per cent a una ONG i amb la resta de diners es fa un berenar o alguna cosa similar a l’escola.

– Per arribar a fer això es treballen alguns continguts relacionats amb les matèries (llengua, medi, mates i plàstica) i d’altres molts aspectes:

1. La creativitat
2. Observar i explorar el que els envolta
3. Escoltar els altres i acceptar altres punts de vista
4. El respecte
5. Acceptar que la seva idea finalment no ha estat la més votada
6. El treball en equip
7. La solidaritat
8. Aprendre a assumir riscos
9. Prendre decisions i ser responsables, etc.

– En aquest projecte el/la mestre/a fa de guia i els ajuda en tot aquest procés. Tot l’alumnat té un càrrec a dins (president/a, fotògraf/a, tresorer…) i una tarda a la setmana es treballa a classe l’emprenedoria.

– És un projecte de centre, els altres alumnes de l’escola estan informats, participen les famílies i ens coordinem amb l’ ajuntament, la diputació de Barcelona i Valnalón, el creador del Projecte.

Cliqueu la fotografia per a veure el vídeo:

emprenedoria