Benvinguda al curs 2016-2017

INFORMACIÓ ALS PARES I MARES D’ALUMNES

El CLAUSTRE  de professors de l’escola Serra de Marina, els dóna la benvinguda a l’inici del nou curs escolar 2016-2017. Volem informar-vos d’uns aspectes generals de l’escola, com són:

1.- RELACIÓ DE PROFESSORS/ES I TUTORIES.

La plantilla del Centre està formada pels següents professors/es:

P-3 A  —          Eva Giménez/ Marta Gabernet.
P-3 B  —          Felisa Rodríguez.
P-4 A  —          Maria Justicia.
P-4 B  —          Carmen Rodríguez/ Laia Sanz.
P-5 A  —          Teresa Sánchez/ Isabel Poza.
P-5 B  —           Maria Díaz/Júlia Castells.
Professores de suport d’educació infantil: Encarna Revuelta.
TEI: Sonia Montaner.

1r  A     —         Maribel Cervantes.
1r  B     —         Núria Royo.
2n A     —         Enric Bosch.
2n B     —         Laia Farriols.
3r  A     —         Mar Ibáñez.
3r  B     —         Francisco Martínez.
4t  A     —         Thais Bové.
4t  B     —         Sílvia Casas.
4t  C     …         Jezabel Sanjuan/ Ana Maria Fernández.
5è A     —         Gloria Muñoz.
5è B     …         Maribel Zamora (Silvia Canto)
6è A     —         Carme Cabrera.

Professors de suport d’educació primària:
Alonso Martínez i Anna Domingo.

Especialistes:
Ed. Física:     David Vallverdú.
Anglès:          Neus Navío/ Susana Cuerva.
Música:          Carmen Muñoz.
Ed. Especial: Àngela Tapia.
Religió:          Toni Romaguera

Equip directiu:
Direcció:           Alonso Martínez.
Cap d’Estudis: Neus Navío.
Secretària:       Encarna Revuelta.

Auxiliar Tècnic: Ricardo Buj.
Administrativa: Carmen Perez
Vetlladors:         Francisca Ocaña i Jonatan.

2.- HORARI D’ATENCIÓ ALS PARES/MARES.

Direcció:           Dimarts de 9.15 h a 10.15 h.
Cap d’Estudis: Divendres de 11.30 h a 12.30 h.
Secretària:       Dijous de 15.15 h. a 16.15 h.
Professors/tutors: Cal demanar hora.
Secretaria: Dilluns de 9.15h a 11 h. i dimecres de 9.15h a 11h  i de 15.15h a 16.15h.

3.- CALENDARI DE REUNIONS PARES/MARES – PROFESSORS TUTORS.

Aquestes reunions es realitzaran per  tractar el següent ordre del dia: informacions sobre la dinàmica i funcionament general del centre, objectius a aconseguir al llarg del curs i cicle,  i pla de treball per a realitzar durant aquest curs: activitats dins i fora del centre.

NIVELL DIA HORA
P-3 A-B
P-4 A-B
P-5 A-B
4 d’octubre  (dimarts)
5 d’octubre (dimecres)
3 d’octubre (dilluns)
17 h.
1r A-B
2n A-B
 27 de setembre (dimarts)

 

17 h.
3r A-B
4t A-B-C
28 de setembre (dimecres)

11 d’octubre (dimarts)

17 h.
5è  A-B
6è  A
26 de setembre (dilluns) 17 h.

A les reunions no poden assistir  els/les nens/nenes.

4.- MATERIAL ESCOLAR.

El  funcionament del material escolar serà igual que els cursos anteriors, és a dir: el rebut de material donat, s’ha d’ingressar al banc. S’ha de retornar una de les còpies al professor/a tutor/a.
El preu del material escolar és de: 60 €. Aquest rebut s’ha de fer efectiu durant el mes de setembre.
Tots els pagaments: material escolar, sortides, piscina, etc.., es podran fer a través del caixer automàtic de “la Caixa”. A les reunions d’aula, donarem tota la informació necessària.

5.- MENJADOR ESCOLAR.

El servei de menjador funciona des del 12 de setembre.  Els alumnes eventuals s’han d’apuntar  de 9.15 a 10 del matí. El alumnes fixos, en cas de no poder assistir, ho han de comunicar dintre d’aquest horari.
L’horari de la coordinadora de menjador (Sonia), per atendre personalment qualsevol consulta referent al servei, és de 9.15 a 10 del matí. El nombre del telèfon és  671342322.
Els preus del menjador són:

  • Alumnes fixos: 5,95 €.
  • Alumnes eventuals : 6.15 €.

6.- SERVEI DE GUARDERIA MATINAL.

Horari:  De 8h a 9h del matí.
Activitats:
Pàrvuls…………..Jocs i esmorzar (a les 8.30).
Primària…………. Jocs, estudi i esmorzar (a les 8.30).
Esmorzar: Llet amb cacau, mantega, melmelada, pa torrat, galetes, croissant o brioche.
Preu:

  • Per alumne fix (octubre -juny):32 € mensuals(de 8 a 9).
  • Per alumne fix (octubre – juny): 25 € (de 30 a 9).
  • Per alumne eventual: 3 euros per dia.

El servei començarà a funcionar a partir del primer dia lectiu: 12 de setembre.
Per utilitzar el servei s’han de dirigir a la coordinadora del menjador escolar.

7.- AJUTS.

Menjador escolar:  No hi ha un segon termini concret per sol·licitar l’ajut, ara al setembre. Els nous alumnes ho poden fer en el moment de formalitzar la matricula.
La documentació que cal aportar és la mateixa que al mes de juny i està exposada al tauler d’anuncis de l’escola.
L’horari per sol·licitar qualsevol tipus d’ajut és l’horari d’atenció a pares de secretaria.

Educació especial: Les sol·licituds han d’anar acompanyades de la certificació de l’EAP i del CAD o certificat mèdic. El termini per sol·licitar aquets ajuts finalitza el dia 29 de setembre.

8.- PISCINA.

L’activitat de natació pels alumnes de Cicle Inicial començarà el mes d’octubre a les instal·lacions del barri del Fondo.
Els pares dels alumnes d’aquest cicle rebran informació especifica durant el mes de setembre..

9.- CALENDARI  i  HORARI ESCOLAR: CURS 2016-2017.

D’acord amb l’ordre ENS/77/2016, de 6 d’abril, per la qual s’estableix el calendari escolar del curs 2016-2017 per als centres educatius no universitaris de Catalunya, tots els alumnes de parvulari i d’educació primària començaran les classes el dia 12 de setembre de 2016 i les acabaran el dia 21 de juny de 2017.

Durant aquest curs escolar tindran la consideració de període de  vacances escolars:

NADAL: Del 23 de desembre de 2016 al 8 de gener de 2017, ambdós inclosos.

SETMANA SANTA: Del 8 al 17 d’abril de 2017, ambdós inclosos.

Així mateix, tenen la consideració de dies festius els que determini el Departament d’Empresa i Coneixement i els dos dies de festa local.  En el cas que un o ambdós d’aquest dies de festa local caiguin en dia no lectiu, els centres podran afegir-los als tres dies de lliure disposició.

Els dies de lliure disposició són:

  • 31 d’octubre de 2016.
  • 9 de desembre de 2016.
  • 27 de febrer de
  • 2 de juny de 2017.

HORARI DELS ALUMNES:

Del 12 de setembre de 2016 fins al 4 de juny de 2017, l’horari serà:

Educació Infantil i Primària: matins de 9 a 12.30 h i tardes de 15 a 16.30 h.

Els alumnes de P3 A-B, el 12,13,14 i15 de setembre, faran un horari específic (incorporació gradual).

El dia 22 de desembre de 2016 i el període que va del dia 5 fins al 21 de juny de 2017, la jornada serà continuada, de 9h a 13h.

10.- LLIBRES DE TEXT.

L’escola participa en el Programa de reutilització de llibres de l’Ajuntament. Malgrat això, aquests ajuts no cobreixen la totalitat del cost dels llibres de text i les famílies dels alumnes hauran d’abonar la diferència.

Cada alumne ha de pagar 20€ en concepte de llibres , més el cost dels quaderns d’activitats del seu curs.

S’han de seguir les instruccions específiques sobre reutilització i ús dels llibres de text, que són les següents i que seran comentades novament a les famílies a les reunions de pares.

  1. Els llibres de text són propietat del centre.
  2. Per tant els alumnes els utilitzen i els retornen a final de curs al centre.
  3. Els alumnes i les seves famílies juntament amb el professorat vetllaran perquè es faci un bon ús dels llibres.
  4. Els llibres s’han de retornar en les millors condicions per poder ser usats per altres alumnes del curs següent.
  5. Per aconseguir que els llibres arribin en les millors condicions; els pares/mares han de:
  • Folrar els llibres (no adhesiu).
  • Escriure el nom en una etiqueta damunt del folre.
  • No escriure-hi res, ni subratllar, etc.
  • Fer un ús adequat (no doblegar els fulls, utilitzem-los amb les mans netes, tenir cura d’on els deixem, etc.…).
  1. Els llibres amb continguts en fitxes, no s’han de retornar.
  2. Els llibres es recolliran la primera setmana de juny i una comissió de pares/mares (de cada nivell) d’alumnes del centre, s’encarregaran de fer la revisió de l’estat dels llibres.
  3. Aquesta revisió consistirà en, treure el folro amb el nom dels alumnes i separar els que estan en bon estat, dels que no reuneixen les condicions per al seu ús.
  4. En el cas dels llibres que no es puguin reutilitzar, els pares dels alumnes que hagin fet un mal ús d’un llibre, es faran càrrec del cost del nou llibre.
  5. Els llibres que la comissió consideri que pel seu ús normal no estan en les millors condicions, seran substituïts.
  6. Els llibres es guardaran en lots per alumnes i nivells.
  7. L’AMPA s’encarregarà de coordinar les diferents comissions de nivell i guardar els lots fins al curs vinent.
  8. La Direcció del centre i la Junta de l’AMPA vetllaran pel bon funcionament de tot el procés.

11.- ENTRADES I SORTIDES DE L’ESCOLA.

Els alumnes de 3r fins a 6è, ocupen les aules del nou edifici, les entrades i sortides d’aquests alumnes a l’escola es farà per la porta del carrer Irlanda. Degut a que només hi ha un auxiliar tècnic, la porta romandrà oberta un temps mínim, fora d’aquest termini  l’entrada es farà per la porta principal (Camil Rossell).

Els alumnes amb germans més petits, entraran i sortiran junts per la porta del carrer Mn. Camil Rossell.

12.- ASSOCIACIÓ DE PARES/MARES D’ALUMNES.

Durant aquest mes de setembre l’A.M.P.A informarà de totes les activitats extraescolars previstes per aquest curs escolar, així com de la quota d’aquest curs i cost de l’assegurança.
L’hora d’atenció als pares  i mares és:

Mes de setembre: De dilluns a divendres de 16.45h a 17.30h.
A partir del mes d’octubre: Dimarts i dijous de 16.45h a 17.30h.
No es podrà passar a l’Associació fins que no hagin sortit tots els alumnes del centre.

LA  DIRECCIÓ

Sta. Coloma de  Gramenet, 12 de setembre de 2016.