ELS CONTES POPULARS: M’ENDEVINES?

Des de la Biblioteca de l’escola es va proposar una activitat conjunta entre els fillols i filloles de primer i els padrins i padrines de 6è, aquesta activitat ha girat entorn als contes populars.

L’alumnat de sisè ha hagut de treballar un total de 12 o 13 contes per grup, practicant així la lectura expressiva i també fixant-se amb els diferents estereotips que podien anar trobant en cadascun d’ells. Igualment les tutores de primer han explicat tots aquests contes i, d’algun d’ells, s’ha fet l’animació lectora a la biblioteca.

Els infants de 6è, per parelles, ha hagut d’escollir un conte dels explicats i  pensar una pista clau per tal que l’alumnat de primer (fillols/es) esbrinessin de quin conte es tractava. Llavors els padrins/es han posat cada pista del conte dins d’un pot de vidre numerat.

Al llarg de la setmana de Sant Jordi, la comissió de biblioteca, ha preparat l’exposició – joc, és a dir, ha pensat com fer la presentació dels pots, per tal que sigui molt motivadora pels infants. Des de la biblioteca s’ha proporcionat un full on hi havien tots els títols dels contes explicats amb un número cadascú.

Els nens i nenes de primer, per parelles i amb l’ajut dels seus padrins, se’ls ha donat aquest full i han anat fent la relació, és a dir, apuntant al full el número del pot al costat del nom del conte corresponent.

Ha sigut una experiència molt motivadora i engrescadora per tots els i les alumnes que hi han participat.

Ha sigut molt gratificant veure com els padrins ajudaven als seus fillols, els feien pensar , els hi donaven pistes amb l’ajut de preguntes o dels contes.

Si voleu veure les fotografies només cal que cliqueu el dibuix:

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *