Descobrim el món del submarinisme (1r. B)

Al llarg d’aquest curs escolar 2018-2019, l’alumnat de tota l’escola ha realitzat diferents investigacions relacionades amb els seus interessos, dins d’àmbits molt variats, com ara: el científic, el social, el natural, etc.

En el grup-classe de Primer B van sorgir dues propostes (amb molta força) com a nom identitari: Pingüins i Submarinistes. Així doncs, tothom va acordar adoptar els dos noms alhora: Pingüins Submarinistes.

Durant aquests mesos, hem après molta informació sobre els cinc grans grups d’animals vertebrats. També, hem aprofundit en característiques dels pingüins. I a més a més, hem tingut la gran sort de gaudir de tres magnífiques conferències sobre el Submarinisme: per part del Sr. Manuel Molina (Pare de l’Atenea i l’Apol·lo), la Sra. Lisette Navarro (Mare de la Mia i l’Amy) i el Sr. Daniel Balastegui (amic de la família de la Fiona i l’Elsa).

Cada expert/a ha exposat els seus coneixements sobre el Submarinisme des d’una vessant diferent: ofici, esport i aprenentatge de la fauna marina.

Tots tres ens han insistit en la importància de la seguretat a l’hora de practicar aquest esport. Que s’han de realitzar cursos per poder tenir el carnet de submarinista. Que fins als 16 anys, no ens podem iniciar en el submarinisme esportiu o professional -fons del mar- (amb ampolla, armilla hidroestàtica, manòmetre, …), però, sí que podem gaudir  del mar amb un equip més senzill (aletes, tub respirador i ulleres-visor) practicant el submarinisme en apnea.

Tots tres, d’una manera amena i engrescadora, ens han explicat curiositats personals sobre el tema, tipus d’animals marins que podem trobar a la Mediterrània, han destacat les Illes Medes (Reserva Natural, situada al davant de la platja de l’Estartit (Girona) com a lloc privilegiat per practicar aquest esport, etc.

Tots tres, amb molta paciència i interès, han anant responent les múltiples preguntes que els infants els hi feien.

En nom de tots els nens i nenes de 1r. B, us volem agrair, de tot cor, el vostre temps en preparar-vos, tant els power points que ens heu presentat (que han estat molt macos), com les exposicions divertides i educatives (molt apropiades per la nostra edat).

Mil gràcies!!!

PD: Afegim tres collages amb algunes fotos, com a mostra de les tres estupendes conferències.