BALL DE BASTONS I SARDANES A L’ESCOLA MARTÍ POCH

Durant els mesos de setembre i octubre, a l’escola Martí Poch ens endinsem en el món de la cultura popular.

Enguany hem dedicat una especial atenció als bastoners, ja que la colla espluguina ha complert vint anys. Un grup de membres de l’entitat ha estat a l’escola duent a terme un taller de ball de bastons amb els alumnes de cicle superior, el qual ha servit per conèixer des de dins com es balla amb els bastons. Al final hem pogut aprendre el ball Els escurçons.

També van ser a l’escola un grupet de pares bastoners que van estar amb els nens i nenes d’educació infantil i els van fer una bona demostració de com es balla amb els bastons. El més petitons també van poder tenir els bastons a les mans i picar tal com ho fan els autèntics bastoners.

Els companys de cicle mitjà van estar amb un bastoner i tres bastoneres als quals van entrevistar. Tot el que ens van explicar ho podeu escoltar a http://empradio.blogspot.com.es/ . A tots ells moltes felicitats per l’aniversari i moltes gràcies per l’ajuda.

Pel que fa a la sardana, els més petits aprenen a puntejar-la, després ja practiquem els passos curts i a partir de cicle mitjà els llargs. La sardana a més d’aspectes com la lateritat i el sentit del ritme, també ens aporta germanor.

A la festa final vam poder gaudir de l’exhibició del ball de bastons, amb L’Escurçó, interpretat per cicle superior. Després, vam ballar sardanes tant els alumnes i mestres com els familiars i amics que ens van acompanyar.