Estratègia digital del centre

L’Estratègia Digital de Centre ha de tenir com a referent el Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC), on s’indica la necessitat d’assolir la fita d’una societat digitalment competent, fent èmfasi  en l’equitat i tenint en compte l’evolució del context social i tecnològic.

L’estratègia digital de centre (EDC) defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats i, si escau, transformats, des d’una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Els objectius de l’EDC es poden agrupar en cinc àmbits, que tenen com a fita el màxim assoliment de la competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre:

• Assoliment de la competència digital
  • Planificació estratègica i organització
  • Metodologies didàctiques i innovació
  • Inclusió digital i de gènere
  • Seguretat i protecció de dades

L’EDC té, bàsicament dues parts. Una primera part que és més estratègica (objectius, activitats, planificació, etc.), on es defineix on vol arribar el centre digitalment parlant. La segona part mostra la cultura digital, ja que és on es va recollint el que el centre ja té establert en aquest sentit ( plans, procediments, protocols, normatives, serveis i acords que el centre ja utilitza).

DIAGNOSI

AVALUACIÓ

ACTIVITATS I AVALUACIÓ

CULTURA DIGITAL DE CENTRE

El conjunt de documents i protocols que conformen l’EDC esdevenen la referència del centre en l’àmbit de tecnologies digitals. Per tant, és important que aquest conjunt de documents també recullin la gestió diària de l’organització digital del centre.

En aquesta part de cultura digital de l’EDC s’hi inclouen referències a les NOFC, el PEC, el Projecte de Direcció, els acords de claustre o de Consell Escolar, plans específics dissenyats per millorar aspectes concrets, protocols a seguir per la gestió dels serveis, autoritzacions que les famílies han de signar, descripcions dels serveis que s’utilitzen al centre, etc.

En el nostre cas, hem organitzat la publicació de l’àmbit de Cultura Digital de la següent manera:

• Desplegament curricular de la competència digital de l’alumnat
  • Descripció dels serveis digitals que s’ofereixen a alumnes, professorat i famílies, i procediments de gestió
  • Acolliment digital dels alumnes, docents i famílies de nova incorporació:
  • Comunicacions amb la comunitat educativa, on s’inclouen els portals digitals i les xarxes socials.
  • Documents, acords o protocols de centre referents a l’EDC.

Documents de centre

En els diversos documents de centre queden recollits aspectes de l’estratègia digital de centre: PEC, NOFC, PGA, PdD.

ACOLLIDA DIGITAL

SERVEIS DIGITALS