Família-Escola

OBJECTIUS

• Potenciar la comunicació i la implicació dels pares i les mares amb l’escola per tal d’afavorir l’ambient de treball.
  • Crear situacions que reforcin la participació dels pares i mares dins l’aula i l’escola, i intentar trencar una mica amb el fet de tenir la família de l’alumne com un observador o protagonista passiu per tal que se sentin cooprotagonistes de l’educació dels seus fills/es dins l’escola.

Aquest projecte s’inicia des de principi de curs (octubre) i dura tot l’any.

P3- Els pares i/o mares venen a la classes a explicar alguna cosa relacionada amb la seva feina o quelcom que els agradi.
P4- Els pares i/o mares venen a fer-nos jugar a jocs tradicionals.
P5- Fem un o més contes entre els/les nens/es i pares/mares de la classe.
1r- Els pares i/o mares ens vindran a explicar la seva feina o un “hobby”.
2n- Entre els/les nens/es i els/les pares i/o mares ens expliquen alguna activitat que han fet amb la família: “Saps què…” .
3r- Fem un recull d’endevinalles entre els/les nens/es i pares/mares de la classe.
4t- Farem un receptari. Cada alumne/a, amb l’ajuda dels pares escriurà una recepta.

Intentarem que pare i/o mare puguin participar amb alguna de les activitats d’escola. Aprofitarem les festes que organitzem per tal de treballar conjuntament pares i mares, nens i nenes i altres familiars. Ex. tallers de la setmana cultural, la marató de contes,…