Menjador escolar

Objectius:

• Vetllar perquè el menjador escolar sigui un espai educatiu i de bona convivència i respecte entre els/les comensals i les persones que hi treballen: monitors/res i cuineres.
  • Procurar que els nostres proveïdors siguin de la zona.
  • Reducció de fregits i arrebossats en els nostres menús.
  • Reduir els màxim de productes edulcorats.
  • Potenciar el consum de verdures i peix.
  • Preparar menús equilibrats, variats, sans i saludables.
Ús del menjador :

Per gaudir del servei de menjador els/les alumnes fixes ompliran un full d’autorització bancària, per on es realitzarà el cobrament. Els/les alumnes eventuals hauran de portar el tiquet de menjador el dia que es vulguin quedar i donar-lo al/la tutor/a. Els tiquets de menjador es poden comprar a la secretaria de l’escola els dilluns i dimecres a les 9h. A final de curs es retornaran els diners dels tiquets no utilitzats.

En el cas de menús especials per prescripció facultativa com al·lèrgies, diabetis, intolerància a la lactosa… s’haurà de presentar prèviament per part de l’afectat el certificat mèdic. En el cas d’ una indisposició esporàdica es podrà demanar el menú de dieta el mateix dia.

-El preu:

• Fixos i eventuals :5,88€
Organització del menjador:

El dinar es farà amb dos torns:

– 1r torn: els nens i nenes de P3, P4, P5, 1r i 2n de 2/4 de 1a 2/4 d’2h.
– 2n torn: els nens i nenes de 3r,4t,5è i 6è de 3/4 d’2 a 3/4 de 3h.

1r torn:

• Les monitores de P3, P4 i P5 van a buscar l’alumnat a la seva aula. Passen llista. Els alumnes ja han fet pipís i s’han rentat les mans.
  • Seguidament per files i en ordre entren al menjador en silenci.
  • Després de dinar P3, P4, P5 van al pati d’infantil i 1r i 2n al pati de primària. Recullen cap a 3/4 de 3h i entren a les aules corresponents esperant les tutores llegint o explicant un conte.

2n Torn:

• De 3r a 6è baixen al pati on les esperen les monitores.
  • A 2/4 d’ 2h fan files per rentar mans i seguidament entren al menjador en silenci per començar a dinar.
  • Un cop al menjador cada monitora es farà càrrec del seu grup d’alumnes i vetllaran perquè seguin correctament, utilitzin bé els coberts, masteguin amb polidesa, mengin els aliments en una quantitat adequada i parlin amb un to de veu baix.

En l’estona d’esbarjo les monitores vetllaran pel bon ús de les joguines, lavabos i espais assignats.
¼ d’hora abans d’entrar, els/les alumnes recolliran les joguines i les monitores els acompanyaran al lavabo, i seguidament a les seves respectives aules.

La coordinadora estarà disponible per atendre a les famílies d’ 11 a 2/4 de 12.