PROJECTE ESCOLTA’M: Tutoria personalitzada
El curs 16-17 vam iniciar aquest projecte per tal que arrelés com a eina de treball a la nostra escola amb el convenciment que el diàleg és la principal eina de transformació no-violenta de conflictes i amb la finalitat de la millora de les competències emocionals.
El projecte proposa personalitzar l’escola amb un pla d’intervenció educativa que estableixi una vinculació de complicitat i empatia entre el tutor i l’alumne diferent del que es viu a l’aula, per tal d’acompanyar l’alumnat en el seu creixement per anar aconseguint cotes de seguretat personal que l’ajudin a resoldre problemes i a desenvolupar-se de forma integral i satisfactòria.
Es portarà a terme des de P4 a 6è en sessions de mitja hora i grups de 4/5 alumnes.
OBJECTIUS DEL PROJECTE
- Crear cohesió de grup en un ambient d’estima i un clima de confiança.
- Crear el sentiment de pertinença.
- Treballar més a partir dels recursos que de les debilitats.
- Construir un bon clima emocional i de motivació per aprendre i treballar en el grup classe.
- Estructurar espais que afavoreixin altres formes de relació, complicitat i empatia mútua entre tutor i alumne.
Mitjançant aquest projecte aconseguim també:
- Fer emergir en els infants factors de resiliència (capacitat de recuperar-se davant de les l’adversitat per seguir endavant).
- Fer una mirada als alumnes més enllà de les seves conductes conflictives.