Diagnosi Centre

ÀREA A : LIDERATGE

Aquesta àrea es centra en el paper que exerceix el lideratge en la integració de les tecnologies digitals a nivell de centre educatiu i en el seu us efectiu per a les principals tasques del centre, és a dir, l’ensenyament i l’aprenentatge.


Estratègia digital: Al nostre centre comptem amb una estratègia digital.

En aquest punt un 66,7% està d’acord i el 33,3% restant està molt d’acord.

 

Desenvolupament de l’estratègia amb el professorat: Desenvolupem l’estratègia digital del nostre centre en col·laboració amb el professorat.


En aquest concepte el 100% està molt d’acord.

Noves modalitats d’ensenyament: Donem suport al professorat perquè explori noves formes d’ensenyament amb tecnologies digitals.

El 100% està molt d’acord en aquest apartat.

ÀREA B : COL·LABORACIÓ I XARXES

Aquesta àrea es centra en  les mesures que els centre educatius apliquen per donar suport a una cultura de col·laboració i comunicació per compartir experiències i aprendre de manera efectiva dins i fora dels límits de l’organització.


Avaluació del progrés: Al nostre centre avaluem els nostres progressos en matèria d’ensenyament i aprenentatge amb tecnologies digitals.

 

En aquest punt un 33.3% està parcialment d’acord, un 33,3% està d’acord i un 33,3% està molt d’acord.

Debat sobre l’ús de la tecnologia: Al nostre centre debatem sobre els avantatges i desavantatges de l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals.

El 100% està d’acord.

Col·laboracions: Al nostre centre utilitzem tecnologies digitals en col·laborar amb d’altres organitzacions.

En aquest punt un 33.3% està parcialment d’acord, un 33,3% està d’acord i un 33,3% està molt d’acord.

ÀREA C : INFRAESTRUCTURA I EQUIPS

Aquea àrea es centra en l’existència d’una infraestructura adequada, fiable i segura.

 

Infraestructura: Al nostre centre la infraestructura digital recolza l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals.

Un 33.3% està en desacord, un 33.3% està d’acord i un 33.3% està molt d’acord.

 

Dispositius digitals per a l’ensenyament: Al nostre centre hi ha dispositius digitals per al seu ús en l’ensenyament.

En aquest punt un 33.3% està parcialment d’acord, un 33,3% està d’acord i un 33,3% està molt d’acord.

 

Accés a internet: Al nostre centre es facilita accés a internet per a l’ensenyament i l’aprenentatge.

El 100% està en desacord en aquest punt.

 

Assistència tècnica: Al nostre centre es disposa d’assistència tècnica quan sorgeixen problemes amb les tecnologies digitals.

Un 33,3% està en desacord i un 33,3% està parcialment d’acord. El 33,3% restant opina que no correspon contestar.

Protecció de dades: Al nostre centre existeixen sistemes de protecció de dades.

Un 66.7% està molt d’acord i un 33.3% està d’acord.

Dispositius digitals per a l’aprenentatge: Al nostre centre hi ha dispositius digitals que són propietat del centre o estan gestionats per ell i que l’alumnat pot utilitzar quan els necessita:

Està d’acord un 33.3% molt d’acord el 66,7% restant.

El nostre centre amplia les preguntes del Selfie i afegeix una que considera de vital importància comés  la pregunta referent a la protecció de dades digitals relacionades amb el centre educatiu.

ÀREA D : DESENVOLUPAMENT CONTINU

Aquesta àrea se centra en estudiar si el centre facilita o no el desenvolupament professional continu del seu personal a tots els nivells i si inverteix o no en aquest procés.

Necessitats de formació permanent: Debatem amb el professorat del nostre centre sobre les seves necessitats de formació permanent quan a l’ensenyament amb tecnologies digitals.

Està d’acord un 66,7% i molt d’acord el 33,3%.

 

Participació a la formació permanent: El nostre professorat té accés a possibilitats de formació permanent quan a l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals.

El 33,3% està d’acord i l’altre 66,7 està molt d’acord.

Intercanvi d’experiències: Ajudem el professorat del centre a intercanviar experiències dins de la comunitat educativa sobre l’ensenyament amb tecnologies digitals.

El 100% està d’acord en aquest punt.

Exemples d’activitats de formació permanent eficaces: Faciliti un exemple d’activitat de formació permanent sobre l’ús pedagògic de les tecnologies digitals que hagi considerat especialment eficaç.
  • Formació interna de centre per tot el claustre

  • Inclusió digital

  • Formació interna sobre l’ús de les Apps per a la inclusió

Àrea E: pedagogia: Suports i recursos.

Aquesta àrea es relaciona amb la preparació per a l’ús de tecnologies digitals per a l’aprentatge mitjançant l’actualització i la innovació de les pràctiques d’ensenyament i aprenentatge.

Recursos educatius en línia: El professorat del nostre centre cerca recursos educatius digitals en línia.

Un 66.7% està d’acord i un 33.3% està molt d’acord.

Creació de recursos digitals: El professorat del nostre centre crea recursos digitals per a reforçar la seva labor d’ensenyament.

En aquest punt un 33.3% està parcialment d’acord, un 33,3% està d’acord i un 33,3% està molt d’acord.

Ús d’entorns virtuals d’aprenentatge: El professorat del nostre centre empra entorns virtuals d’aprenentatge amb l’alumnat.

Un 33,3% està parcialment d’acord i un 66,7% està d’acord.

Comunicació amb la comunitat educativa: El professorat del nostre centre utilitza tecnologies digitals per a la comunicació relacionada amb el centre educatiu.

Un 33.3% està d’acord mentre un 66.7% està molt d’acord.

Protecció de la seguretat de les dades: El professorat del nostre centre protegeix la seguretat de les dades relacionades amb el centre educatiu.

Un 66,7% està d’acord mentre un 33,3% està molt d’acord.

Àrea F: Pedagogia: Implementació a l’aula.

Aquesta àrea es relaciona amb la implementació a l’aula de tecnologies digitals per a l’aprenentatge mitjançant l’actualització i la innovació de les pràctiques d’ensenyament i aprenentatge.

Adaptació a les necessitats de l’alumnat: El nostre professorat utilitza tecnologies digitals per adaptar el seu mètode d’ensenyament a les necessitats individuals de l’alumnat. 

Un 66,7% està parcialment d’acord i un 33,3% està d’acord.

Foment de la creativitat: El nostre professorat utilitza activitats d’aprenentatge digitals que fomenten la creativitat de l’alumnat.

Un 33.3% està parcialment d’acord, un 33.3% està d’acord i un 33.3% està molt d’acord.

Inclusió de l’alumnat: El nostre professorat realitza activitats d’aprenentatge digitals que motiven l’alumnat.

Un 33.3% està d’acord i un 66.7% està molt d’acord.

Col·laboració de l’alumnat: El nostre professorat utilitza tecnologies digitals per facilitar la col·laboració entre l’alumnat.

Un 66,7% està d’acord i un 33,3% està molt d’acord.

Projectes interdisciplinaris: El nostre professorat fomenta la participació de l’alumnat en projectes interdisciplinaris utilitzant tecnologies digitals.

Un 33.3% està parcialment d’acord, un 33.3% està d’acord i un 33.3% està molt d’acord.

Tecnologia útil per a l’ensenyament: Faciliti un exemple d’una tecnologia digital que consideri especialment útil per a l’ensenyament (dispositiu, programari, plataforma, recurs, etc.) que faci servir el professorat del seu centre.
  • Plataforma Classroom

  • Ipad

  • Tauletes, Classroom, Scratch

 

Àrea G: Pràctiques d’avaluació.

Aquesta àrea fa referència a les mesures que els centres podrien prendre en consideració per substituir gradualment l’avaluació tradicional per un conjunt de practiques més ampli.

Avaluació digital: Ajudem el professorat a utilitzar tecnologies digitals per a finalitats d’avaluació.

Un 66,7% està d’acord i un 33,3% està molt d’acord.

Avaluació de les destreses: El nostre professorat utilitza tecnologies digitals per avaluar les destreses de l’alumnat.

Un 66,7% està parcialment d’acord i un 33,3% està d’acord.

Retroalimentació adequada: El nostre professorat utilitza tecnologies digitals per facilitar una retroalimentació adequada (feedback) a l’alumnat.

Un 33.3% està parcialment d’acord, un 33.3% està d’acord i un 33.3% està molt d’acord.

Autoreflexió sobre l’aprenentatge: El nostre professorat utilitza tecnologies digitals perquè l’alumnat reflexioni sobre el seu aprenentatge.

Un 33.3% està en desacord i un 66.7% està parcialment d’acord.

Comentaris a d’altres alumnes sobre el seu treball: El nostre professorat utilitza tecnologies digitals perquè l’alumnat pugui realitzar observacions constructives sobre el treball dels seus companys.

Un 33.3% està en desacord, un 33.3% està parcialment d’acord i un 33.3% està d’acord.

Àrea H: Competència digital de l’alumnat:

Aquesta àrea està relacionada amb el conjunt de destreses, coneixements i actituds que permeten a l’alumnat emprar les tecnologies digitals de forma segura, creativa i crítica.

Destreses digitals per a diferents matèries: Ens assegurem que l’alumnat desenvolupi habilitats digitals per a diferents matèries.

Un 66,7% està d’acord mentre un 33,3% està molt d’acord.

Comportament segur: Al nostre centre l’alumnat aprèn a actuar de manera segura a internet.

Un 33.3% està d’acord i un 66.7% està molt d’acord.

Comportament responsable: Al nostre centre l’alumnat aprèn a actuar de manera responsable a internet.

El 100% coincideixen en que estàn molt d’acord.

Verificar la qualitat de la informació: Al nostre centre l’alumnat aprèn a comprovar si la informació que troba a internet és fiable i precisa.

Un 66,7% està d’acord mentre un 33,3% està molt d’acord.

Atorgar reconeixement al treball dels altres:  Al nostre centre l’alumnat aprèn a donar crèdit al treball d’altres persones que ha trobat a internet.

Un 33.3% està parcialment d’acord i un 66.7% està d’acord.

Creació de continguts digitals: Al nostre centre l’alumnat aprèn a crear continguts digitals.

Un 33.3% està d’acord i un 66.7% està molt d’acord.

Aprendre a comunicar: Al nostre centre l’alumnat aprèn a comunicar-se utilitzant tecnologies digitals.

Un 33.3% està d’acord i un 66.7% està molt d’acord.


Adopció de la tecnologia

Adopció de la tecnologia: Quina opció descriu millor la seva relació amb l’ús de les tecnologies digitals en l’ensenyament i l’aprenentatge?

Un 66,7% opta per l’opció “Normalment començo a utilitzar les tecnologies digitals al mateix temps que la majoria de companys/es”, i un 33,3% ha dit “Normalment començo a utilitzar les tecnologies digitals abans que la majoria de companys/es”.

Factors que limiten l’ús de la tecnologia

Factors negatius en l’ús de la tecnologia: En el seu centre, es veuen afectats negativament l’ensenyament i l’aprenentatge amb tecnologies digitals pels factors següents?
  • 33,3%: Falta de pressupost

  • 33,3%: Equip digital insuficient

  • 100%: Connexió a internet poc fiable o lenta

  • 33,3%: Limitacions de l’espai escolar

  • 66,7%: Suport tècnic limitat o inexistent