El treball per projectes

A l’escola hem engegat fa temps el treball per projectes dins la programació anual de cada nivell. Aquesta és una metodologia que ofereix múltiples avantatges, començant per la motivació que genera en l’alumnat. Els infants es converteixen en protagonistes del seu procés d’aprenentatge a través de la investigació i la descoberta.  D’aquesta manera, poden aprendre dels seus encerts i errors, i els empeny i estimula el pensament crític. Els coneixements que van descobrint són significatius per a ells.

D’altra banda, els projectes ens permeten treballar de manera globalitzada, és a dir, integrant diferents àmbits d’aprenentatge (lingüístic, matemàtic, social, artístic…). Aquestes tasques es porten a terme en grup, per tant, es poden adaptar als diversos ritmes de treball i flexibilitzar els continguts per tal d’atendre la diversitat de l’alumnat.

Una altre element motivador a destacar és l’ús de les noves tecnologies per fer aquesta recerca i per elaborar el producte final, pràctica que al mateix temps millora la competència digital dels nostres nens i nenes.

La temàtica dels projectes varia cada any, ja que són els grups d’infants qui trien sobre què volen desenvolupar-lo i què volen aprendre. A la nostra escola, cada cicle organitza el treball basat en projectes en funció del nivell. 

A Cicle Inicial han realitzat els següents: projecte entorn al nom de la classe, dones emblemàtiques,  animals domèstics, el cos humà i l’aigua.

A Cicle Mitjà, els egipcis, els insectes, les serps, les maquetes del Sistema Solar, la volta al món, la tecnologia i la selva.

A Cicle Superior, s’ha treballat el projecte del circ i l’emprenedoria.

La valoració que en fem no pot ser més positiva. Els seus treballs finals i els seus somriures de satisfacció ho corroboren.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>