Famílies, recordeu anar mirant l’apartat #ENS QUEDEM A CASA. En aquest apartat provisional publicarem tot el relacionat amb aquesta situació extraordinària. Tot anirà bé!

NOU!: Gràcies per compartir tot allò que feu a casa, ens donem energia els uns als altres!

 

 

El Circ du Soleil des de casa

Hola a tothom!

Una de les propostes que us fem arribar des de l’escola i, concretament, des de l’àrea d’educació física, és el video de 60 minuts que ha preparat  el  “Circ du Soleil” per apropar el circ a tothom en aquests dies de confinament. Sens dubte, un espectacle del que gaudireu tota la família.

La funció està a punt de començar…

 

Juguem a hoquei

Durant el segon trimestre, els alumnes de sisè han realitzat unes sessions d’hoquei sala a classe d’educació física. Des de saber agafar bé l’estic, practicar la conducció de  la pilota, els passes, conèixer  les regles de joc, etc fins a ser capaços de jugar uns partidets d’hoquei.

Aquí us mostrem una animació feta a partir d’unes fotografies fetes durant les classes.

Acrosport a 5è

Com cada any a educació física treballem l’acrosport amb els alumnes de cinquè durant gairebé tot el segon trimestre del curs. L’acrosport és un esport que té elements de la gimnàstica artística i el circ, i resulta molt motivador pels nostres alumnes.

A principi de la unitat, es va explicar als nens i nenes els diferents aspectes que es treballarian, les normes de seguretat específiques, els objectius que es volien aconseguir i l’avaluació, que consisteix en la preparació, en grup, d’un exercici final.

A partir d’aquí varen formar grups de 5 o 6 persones i es va començar a treballar en equip per tal d’anar preparant cada grup la seva coreografia. En total han disposat de 6 o 7 sessions per treballar: escollir les figures, definir el paper de cada component del grup a cada una de les figures, escollir la música, inventar un ball, assajar, corregir postures, posicions i figures, intercanviar idees i opinions, parlar del vestuari que portarien, etc…

En definitiva, ha estat un gran treball en equip, de col·laboració, i molt educatiu. Només ha mancat realitzar la gravació de l’exercici final, però aquest curs no ha pogut ésser degut a les circumstàncies que estem vivint actualment.

De totes formes van poder fer unes fotografies on es mostra una part d’aquest gran treball.

Cliqueu la imatge per veure l’àlbum

 

 

 

 

 

Recull d’imatges d’algunes activitats d’anglès

Aquí hi trobareu uns petits video-muntatges on s’han recollit algunes fotos de les activitats que realitza l’alumnat a les classes d’anglès. Hi trobareu imatges de les classes de P5, 3r, 4t, CLIL 3r i CLIL 4t. Segur que a tots ells els agradarà molt compartir-ho amb les famílies i explicar amb més detall el que han fet!

A P5 hem escoltat molts contes, cantat, gesticulat i ballat moltes cançons, hem jugat a diferents jocs com ara “Rock, scissors, paper”, “Who took the cookie?”, “memory” and “bingo” i hem representat, llegit i seqüenciat contes… Ens ho passem molt bé!!

De 3r i 4t, veureu com han treballat. Per conèixer i aprendre millor una llengua s’ha de conèixer la seva cultura. Què millor que celebrar algunes de les festes populars i tradicionals dels països de parla anglesa. Aquest curs hem celebrat Halloween i Christmas. Per Halloween a 3r van preparar un “Spider Snack” i a 4t un “Broom stick Snack” que se’n van llepar els dits! Per Christmas van escriure Felicitacions de Nadal per a les famílies!

El CLIL a l’escola el treballem de manera experimental i manipulativa, també disposem de l’aula Moodle on hi tenim els recursos TIC per ampliar i repassar els continguts treballats. Ens ho passem molt bé!

Clica la imatge per veure l’àlbum

La rosa contra el virus

Sabem que hi ha moltes famílies que que estan preocupades i dubitatives perquè no saben què poden explicar als seus fills sobre el virus, o a vegades no saben com fer-ho perquè consideren que els seus fills/es són molt petits.

Doncs per a tots aquestes famílies, us presentem un conte que ha fet l’Editorial Sentir conjuntament amb el Col·legi oficial de Psicologia de Catalunya. Sentir és una editorial compromesa amb la infància, l’educació, la psicologia i la repercussió d’aquesta professió en el benestar de la societat. Aquesta editorial ha pensat que davant la necessitat dels pares i les mares, calia posar a l’abast de tothom una eina eficaç com el conte. El seu conte es titula “La Rosa contra el virus”, és un conte gratuït per explicar què són els virus i promoure hàbits adequats per a combatre aquests microorganismes, com el Coronavirus (COVID-19).

Al final del conte hi ha un apartat de recomanacions per a adults adaptades per a nens i nenes de 4 a 10 anys.

Esperem que aquest recurs, sigui d’ajuda per a tothom, nens, nenes, famílies, professionals …

Museus des de casa (1)

Aquest dies que no podem sortir de casa, podem apropar-nos a la cultura i l’art  fent visites virtuals a diferents museus de tot el món. Aquí teniu la proposta d’alguns d’ells:

  1. El Museo del Prado, Madrid

El més interessant és l’apartat col·lecció on trobareu la immensa majoria d’obres amb tots els detalls explicats, com la seva descripció, el seu autor, l’època..

2. El Museu MoMa de Nova York

És tracta d’un museu d’art modern que té les obres més representatives dels pintors del segle XIX iXX, com Picasso, Dalí, van Gogh, Mattisse …

3. British Museum, Londres

És un museu dedicat a la història més general de l’ésser humà, pel que fa  l’art i a la cultura. Té la col·lecció més gran del món i amb algunes peces clau per entendre el nostre passat.

4. Louvre, Paris

En el Louvre es poden veure obres d’art pictòriques  escultures d’Egipte, de l’Islam, antiguitats orientals, pintures del Renaixement, com la Gioconda de Da Vinci i moltes més…

El cuento de Hoy

Sabeu qui és en Jordi Sierra Fabra? Segur que sí, però si no us ve a la memòria, us donaré una pista. Recordeu el llibre “La paraula més bonica” ? Ah, ara si oi!!

Exacte, en Jordi Sierra Fabra és l’autor del llibre” La paraula més bonica”, llibre que llegim tots els nens i nenes de l’escola quan fem 4t, entre molts d’altres.

Doncs bé, aquest autor ha decidit escriure un conte cada dia mentre duri el confinament pel coronavirus, i així tots els nens i nenes des de casa, podran gaudir dels seus contes. Els escriu en castellà i els podeu trobar clicant al següent enllaç.

 

Els oficis P5A: Paleta

El pare d’en Luca, acompanyat pel seu ajudant, ens ha vingut a explicar el seu ofici: és paleta, construeix i arregla cases.

Per una estona hem fet de manobres que són els ajudants del paleta. Primer ens ha ensenyat com es fan el ciment i el morter, que són uns dels materials més importants de la construcció. Amb ells podem aixecar parets, enganxant les totxanes unes amb les altres i enganxar les rajoles a la paret de la cuina  del bany.

Ens ha ensenyat que tot i que les totxanes i rajoles són molt dures també es trenquen amb molta facilitat.

I això és el que hem fet nosaltres. Hem anat amb molt de compte per no embrutar-nos ja que el ciment i el morter embruten molt. Hem aixecat petits murs que hem anant destruint abans que s’assequessin, hem col·locat rajoles i també les hem trencat. 

Ha estat divertit!!!

Els oficis P5B: Mecànic naval.

El Luís, el pare del Carlos, és mecànic naval. La seva feina consisteix en arreglar els motors  i els màstils dels velers. Ens ha explicat amb un dibuix les parts dels vaixells i la importància de reciclar perquè tot el plàstic no arribi al fons del mar per cuidar a les diferents espècies.  Ens ha portat un cap i ens ha ensenyat a fer nusos mariners. Desprès cadascú n’ha inventat un. 

Ens ha agradat molt.

Gràcies Lluís!!