Els infants de P3 han plantat a l’hort de l’escola.
És una activitat que els agrada molt i que té molts beneficis.
Treballant a l’hort s’afavoreix la convivència, la cohesió de grup, el treball en equip, la cooperació i el diàleg. Així com l’esperit crític i el raonament hipotètic-deductiu. La mestra proposa diferents preguntes per fer pensar als infants i provocar la formulació d’hipòtesis. Algunes de les preguntes que s’han fet són: què voleu plantar?, què necessitem per plantar? què necessiten les plantes per créixer? …
Els infants donen les seves respostes i mitjançant la conversa, decidim plantar verdures i hortalisses adequades a l’estació de l’any com patates, cebes, tomàquets, enciams, maduixes, mongetes… Expliquem, entre d’altres coses, que algunes de les seves propostes no poden dur-se a terme com i les pomes i els plàtans, que no els podem plantar perquè trigaria molt de temps en créixer una palmera i un pomer i el que volem és collir els fruits abans de l’estiu.
Durant uns mesos hem observant el procés de creixement del que havíem plantat i hem anat contrastant les hipòtesis que ens vam formular com: del planter de maduixeres han sortit maduixes, les patates i les cebes creixen sota terra , necessiten aigua i llum solar per poder créixer, a l’hort hi viuen diversos animalets, com els cucs, les abelles i les marietes que ajuden a la terra i a les plantes.
En definitiva, l’hort és un entorn que facilita els aprenentatges vivencials, un espai on els alumnes aprenen fent i manipulant.
L’hort ens ofereix una gran oportunitat educativa per treballar hàbits, valors, cooperació, participació, autonomia….
I el millor de tot, que els infants estan molt motivats i en gaudeixen molt!