Torneig Robotseny

Robotseny és un projecte a nivell comarcal (Baix Montseny) que desenvolupa les competències científiques i creatives dels alumnes tot treballant de forma cooperativa. També té l’objectiu de crear una xarxa de professorat implicat en aquesta temàtica per tal de crear lligams i compartir experiències en aquests àmbits.

Com a eines per treballar aquests aspectes s’ensenya a programar robots i a dissenyar-los.

El projecte es desenvolupa a l’aula i té una posada en escena en forma de torneig al final del curs. Hi poden participar els alumnes dels centres educatius del Baix montseny des de 5è de primària fins a Batxillerat i Ciclesrobotseny.

El torneig va tenir lloc el  passat dissabte 11 de juny on un equip format per 12 alumnes de primer i segon d’eso de L’Institut Can Record va guanyar el premi a la millor exposició de la fira científica. Els participants havien de defensar el seu treball durant el matí als diferents jurats que s’apropaven a la nostra parada a la plaça de la vila de Sant Celoni.

El treball premiat té per títol “Projecte d’estudi i millora dels accessos i les instal·lacions de l’estació de tren de Palautordera“. Va ser defensat a la fira per Luna Ipharraguerre, Vinyet Baixas, Lídia Masó, Laia Martínez i Càtia Condrea tot i que l’autoria correspon a Luna Ipharraguerre, Vinyet Baixas, Aran Sala i Jessica Peralta.

Pel que fa al torneig de robòtica, els alumnes participants van ser Ton Miserachs, Jan Brillas, Jaume Cervera, Marc Reyes, Pol Hernández, Martí Matas i Nasar Roca.

Felicitats a tots plegats per la feina feta! “