VICus: sortida d’alumnes 2 ESO de Fòrum a l’edat mitjana

Dijous 14 de desembre, els alumnes de 2n d’ESO van fer una sortida de Fòrum al Museu Episcopal de Vic.
Un cop al museu, amb l’ajuda d’una guia, van realizar l’activitat “Vicus, una ciutat en joc!”. Amb aquesta activitat de rol, els alumnes van assolir el paper d’un personatge de l’edat mitjana i amb un recorregut per la Vic medieval van descobrir l’època, el territori i com vivien els diferents estaments socials. També van treballar-ho a l’aula de didàctica del museu, on a través del joc van haver de desxifrar un enigma i buscar una peça al museu amb l’ajuda d’una aplicació mòbil.

Per acabar, van fer un tast de la cultura medieval a través d’una visita guiada al campanar de la catedral, el campanar romànic més alt de Catalunya.