Neu al Camp d’Aprenentatge de Planoles!

Els dies 9, 10 i 11 d’abril els alumnes de 2n d’ESO van anar de colònies al Camp d’aprenentatge de Planoles (Ripollès). L’objectiu principal d’aquestes colònies va ser aprofundir en el romànic català i l’Edat mitjana, conèixer l’entorn i conviure tota la promoció juntament amb l’equip docent. Els coneixements adquirits al llarg de l’estada van anar lligats al currículum acadèmic.
El primer dia, abans de dinar, els alumnes i els professors acompanyants van anar a fer una excursió per la vall del Rigard i la majoria, tot i les baixes temperatures, van atrevir-se a remullar-se els peus al riu. Havent dinat, en Miquel i la Núria, professors del Camp d’aprenentatge, van preparar-los una activitat per descobrir Planoles. Al vespre, ja a l’alberg i un cop sopats, alguns alumnes es van quedar a les habitacions fent tertúlia i altres van jugar a diversos jocs de taula.
El segon dia, van anar d’excursió a Ripoll amb tren. Allà, en Xavi, en Miquel i en Núria els van fer una visita guiada al monestir de Ripoll, posant èmfasi en el claustre i la portalada, i els van ensenyar l’scriptorium, on van fer un taller de creació de punts de llibre. Quan van tornar a Planoles, els alumnes van fer les activitats de tir amb arc i tirolina, ja que les que estaven previstes no es van poder fer a causa del fort aiguat que va caure.

L’últim dia va nevar molt i no van poder anar a fer l’excursió prevista. Es van haver de fer altres activitats, guiades també pel professorat del Camp d’aprenentatge: un taller d’arquitectura medieval i un altre de petjades. La nevada va ser espectacular i els alumnes i els professors s’ho van passar molt bé jugant amb la neu. Va ser un final de colònies molt bonic.