Esquiada a 3r d’ESO

Dimecres 7 de febrer, els alumnes de 3r d’ESO vam anar d’esquiada. Aquesta sortida va durar tres dies. El primer dia, desprès de 3 hores dins l’autocar, vam anar a agafar els esquís llogats a Llívia i tot seguit ens vam encaminar cap a la pista de Font Romeu (a França). Com que tots començàvem de 0, els nostres dos monitors, el Narcís i en Jacob, primer ens van ensenyar a posar-nos les botes d’esquí i després d’uns escalfaments per treure’ns el fred del cos, ens van ensenyar com s’han de posar els esquís, seguidament ens van ensenyar les coses bàsiques d’aquest esport; la cunya, l’escaleta, els girs…

Desprès de dinar, el grup d’en Jacob va anar a baixar una pista verda, mentre que els que anaven amb el Narcís, es van quedar aprofundint més aspectes bàsics de l’esquí. Sobre les 17:00 vam anar a fer un volt per Puigcerdà, i a les 20:00 vam anar cap a l’hotel; a sopar, fer una petita reunió de com havia anat el dia i el que faríem l’endemà i a dormir per recuperar forces. El segon dia, vam anar a la pista de Les Angles, també a França. Allà, ens vam posar les botes d’esquí, vam agafar els esquis i amb l’ou (telecabina) vam anar cap a les pistes. Dues alumnes, com ja havien esquiat algun cop, van anar amb un grup superior amb els alumnes de La Roca on van baixar per pistes blaves i vermelles. Els altres van anar amb els seus monitors corresponents. El grup d’en Jacob va anar a baixar una blava, mentre que el d’en Narcís baixava una verda. Vam anar a dinar al restaurant de les pistes i en acabar vam tornar a esquiar. Com el dia anterior, després d’esquiar vam tornar a Puigcerdà.

Al dia següent, just despertar-nos, vam haver de preparar les maletes per tornar a casa i vam tornar a la mateixa pista del dia d’abans. Just després d’esquiar per la tarda, ens van donar els diplomes que deien que havien superat el nivell de pista verda, ens vam fer una foto amb ells i vam anar corrents a tornar els esquís per arribar el més aviat possible a l’institut. Va ser una experiència molt interessant i divertida, tots alumnes ens ho vam passar molt bé i ens encantaria repetir-ho.

Gisela Martín i Èlia Canyelles