GEP/AICLE

Llistat d’alumnes d’admesos a l’ AICLE 1r d’ESO pel curs 2017-2018:

Podeu passar pel centre per consultar el llistat.

PROGRAMA  GEP

L’INS Joan Guinjoan enceta aquest curs 2016-17 el segon any del projecte GEP (Grup Experimental per al Plurilingüisme) que impulsa el Departament d’Ensenyament a través de la Subdirecció General de Llengües i Plurilingüisme.

El programa es du a terme durant dos cursos, 2015-16 i aquest 2016-17. Consisteix en l’ensenyament d’una matèria o part d’una matèria a través d’una llengua estrangera. L’enfocament GEP té un doble objectiu: aprendre matèria curricular i llengua estrangera al mateix temps. Es tracta, en definitiva, de millorar les competències comunicatives en llengua estrangera del nostre alumnat.

En el nostre cas el projecte s’ha aplicat a la matèria de Ciències Socials de primer cicle de l’ESO. Cal remarcar que els alumnes que ho han sol.licitat, amb el consentiment de les famílies i amb una prova de nivell prèvia, s’han compromès a mostrar interès per tal de millorar el seu nivell de llengua anglesa i a tenir bona actitud per al treball tant a l’aula com a casa. En total són 31 alumnes a primer d’ESO i 30 alumnes a segon d’ESO.

A part d’aquesta matèria, també la resta d’alumnes de l’ESO podran beneficiar-se de classes puntuals i activitats en anglès o francès en altres matèries curriculars.

Enguany, el Departament d’Ensenyament ens ha dotat d’un Auxiliar de conversa de llengua anglesa. La seva presència al centre esdevindrà una oportunitat d’interacció cultural molt engrescadora per a estimular l’aprenentatge de llengües i el coneixement d’altres cultures i formes d’entendre el món.

Tanmateix, aprofitarem l’estada d’aquesta persona al centre perquè tots els alumnes d’ESO tinguin l’oportunitat de poder assistir i participar d’alguna manera en les classes o activitats que podran organitzar-se amb el seu suport. Esperem que aquesta experiència, tot i l’esforç adicional que suposa, serveixi per incrementar la motivació i les habilitats comunicatives dels nostres alumnes en llengua anglesa.

Des d’aquesta plataforma us convidem a participar del nostre projecte GEP. Podeu entrar a l’enllaç que us explicarà més sobre el projecte i, especialment, a la galeria d’imatges i activitats que els alumnes del centre han fet al llarg de l’anterior curs i aniran fent en aquest segon any del nostre projecte GEP.

Esperem que us agradi i que puguem anar ampliant la nostra oferta de propostes i activitats!

Enllaç: Marc per al plurilingüísme