Gadget reviews.

We live in the technological era, and of course, so do our students. Laura, Lucía and Amàlia, from 3rd of ESO, make a review of their favourite gadgets.

El sistema Solar

Els alumnes de 1r ESO, sota la supervisió de la seva professora de Ciències Naturals, Rosa Mª Pérez, han realitzat una activitat relativa al Sistema Solar en el marc del tema dedicat a l’estudi de l’Univers.

Els alumnes han elaborat una maqueta representant el Sol i els diferents planetes i hi han afegit un petit resum amb la informació que ells mateixos han hagut de cercar.

La maqueta està exposada a l’aula de 1r ESO.

CARtanyada 2017

Dimarts 31 d’octubre a la tarda, els alumnes d’ESO i Batxillerat van celebrar la castanyada, com és habitual en el nostre centre.

Les activitats – sota la denominació comuna CARtanyada 2017 i coordinades pels professors Marina Aragonés i Albert Viaplana- es van desenvolupar en diversos llocs del recinte del CAR i van finalitzar amb un berenar on no van faltar les tradicionals castanyes.

El punt culminant va ser la gravació del vídeo “Castanyeres zombis”, protagonitzat per alumnes que combinaven la disfressa de castanyera amb els trets característics dels zombis.

Fotofilosofia

Per tal de celebrar la Jornada Mundial de la Filosofia de 2017, la Unesco convoca la Mostra de fotofilosofia. L’objectiu és enriquir el pensament filosòfic a secundària tot aprofitant la creativitat de l’alumnat i cercant noves formes de col·laboració entre els departaments de Filosofia dels centres dels instituts. La Mostra pretén aplegar “espurnes de pensament” fetes per alumnes de secundària expressades en una fotografia digital acompanyada d’un títol en forma de pregunta vinculada a la filosofia.

Els diferents centres educatius poden participar-hi enviant les fotografies dels seus alumnes. Enguany, les professores Marta Arnaiz i Esther Quevedo han aconseguit engrescar els alumnes de filosofia de 1r de Batxillerat i d’ètica de 4t d’ESO per prendre-hi part.

Del total de dotze fotografies presentades, el professorat n’ha seleccionat per votació vuit – cinc de batxillerat i tres de 4t d’ESO- que participaran en la final. El nom dels guanyadors es coneixerà el proper dia 15 de novembre.

Podeu veure la selecció en els blogs:

Adrián Salvador 1 batxillerat B

Creieu que perquè l’ocell sigui engabiat deixarà de cantar?

El professorat visita el CAR

Els passats dies 17 i 18 d’octubre, a les 12:30 h del migdia, es van realitzar sengles visites a les instal·lacions esportives del CAR adreçades principalment al professorat de nova incorporació, amb l’objetiu que poguessin veure in situ els entrenaments dels esportistes i que poguessin conèixer la faceta esportiva dels seus alumnes.

Aquesta activitat es va fer el curs passat per primera vegada i, atès l’èxit de participació i la valoració positiva del professorat assistent, sembla destinada a incorporar-se al calendari habitual del centre.

Minut de silenci a l’INS CAR

En resposta a la convocatòria de la Taula per la Democràcia, la comunitat educativa de l’INS CAR s’ha sumat a la mobilització ciutadana en protesta per l’actuació de les forces de seguretat durant el passat dia 1 d’octubre.

Per aquest motiu, a les 12:00 del dia d’avui, alumnes, professorat i personal no docent han celebrat una concentració silenciosa davant de la porta del centre.

L’acte s’ha iniciat amb un parlament de Marta Arnaiz, directora del centre, i ha acabat entre aplaudiments després del preceptiu minut de silenci.

Reunió d’inici de curs famílies dels alumnes d’ESO i Batxillerat. 21 d’octubre

A l’atenció de les famílies dels alumnes d’ESO i Batxillerat
Us convoquem a la reunió d’inici de curs que se celebrarà en el nostre institut el proper dissabte dia 21 d’octubre amb el següent horari:

10,00 h. Presentació de la nova temporada per part de l’Àrea de Formació i el departament de tutoria de residència del CAR (NOMÉS ALUMNES INTERNS I MIXTOS)
11,00 h. Presentació a la Sala d’Actes del curs acadèmic a càrrec de la directora de l’INS i del director del CAR. Projecció del vídeo sobre les activitats dels alumnes.
12,00 h. Reunió amb els tutors respectius.
13,00 h. Aperitiu al menjador del CAR.

Esperem poder comptar amb la vostra assistència.

Format carta de la directora.

Setembre, Inici de curs

• Divendres 1 de setembre obertura del centre
  • Horari secretaria:
    • de dilluns a dijous de 10:00 a 13:30 i de 17:00 a 20:30
    • Divendres de 10:00 a 13:30
  • Exàmens de recuperació ESO i Batx; 1,4 i 5 de setembre (calendari)
  • Recollida de notes de recuperació ESO i Batx: dimecres 6 de setembre a les 15:15h.
  • Matricula CPIGS (CAS) 7 i 8 de setembre de 2017
  • Recollida de llibres ESO i Batx: dimarts 12 i dimecres 13 de setembre, de 8:00h a 14:00h
  • Dimarts 12 de setembre,
    • Inici Curs CFGM CAFEMN a les 10:00h, a la sala d’actes del car.
    • Inici del curs: ESO i Batx, a les 15:15h, a la sala d’actes del car.
    • Reunió Informativa Pares CFGM CAFEMN a les 18:00h a la sala d’actes del car.
    • Presentació Tècnics Esportius Grup TA1: 20:00h sala d’actes
    • Presentació Tècnics Esportius Grup TB1: 20:00h sala d’actes
    • Presentació Tècnics Esportius Grup TE1: 18:30h aula 11
    • Presentació Tècnics Esportius Grup TD2: 18:30h aula 4
    • Presentació Tècnics Esportius Grup TC2: 20:30h aula 6
  • Dimecres 13 setembre
    • Presentació Tècnics Esportius Grup TC1: 18:30h aula 3
    • Presentació Tècnics Esportius Grup TD1: 18:30h aula 4
    • Presentació Tècnics Esportius Grup TA3: 18:30h aula 10
  • Divendres 15 Presentació Curs CFGS AAFE a les 10:00, a la sala d’actes del car.
  • Dimarts 19 setembre
    • Presentació CPIGS (CAS): 11:00 aula 19.

CFGS Acte Públic

Divendres 21 a les 10:30 Sala d’actes del CAR
Acte públic d’assignació de places vacants del CFGS Animació Activitats Fisicoesportives