Marató de TV3 2017

Durant els dies 4 i 5 de desembre els diferents grups d’ESO i Batxillerat del nostre centre han rebut xerrades informatives en el marc de la campanya de divulgació i sensibilització de La Marató de TV3 d’enguany,

Aquestes xerrades tenen la finalitat de conscienciar els joves sobre les malalties tractades en La Marató, que aquest any té com a objectiu recaptar diners per a la investigació contra les malalties infeccioses.

Finalitza el Gran Recapte 2017

Un any més el nostre centre ha participat en la campanya del Gran Recapte, que organitza des de 2009 el Banc dels Aliments i que té com a objectiu que les persones més necessitades de la nostra societat rebin ajut alimentari.

Membres de tota la comunitat educativa de l’INS CAR hi ha participat i tots els aliments recaptats han passat ja a disposició dels organitzadors per ser distribuïts durant aquestes Festes.

Dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones

Atès que el dia 25 de novembre, data oficial del Dia  internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, era dissabte, el nostre centre va decidir traslladar l’acte commemoratiu a dimecres 22 de novembre.

A les 10:00 hores tot l’alumnat es va reunir a la terrassa del CAR i els delegats i delegats de tots els cursos van llegir una part del Manifest d’enguany. Com a cloenda de l’acte, l’alumnat va executar una coreografia guiada pels alumnes del CFGS i coordinada per les professores Cristina Almaraz i Júlia Sánchez.

Acte cloenda Fotofilosofia

El passat dimecres dia 15 de novembre a les 17 hores va tenir lloc l’acte de cloenda del concurs Fotofilosofia a l’Aula Magna de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona.

Van assistir-hi representants dels més de cent centres de Secundària  de Catalunya i Balears  que hi participaven, entre els quals,  l’alumnat finalista del nostre centre i les professores Marta Arnaiz i Esther Quevedo, responsables de l’activitat.

L’acte va consistir bàsicament en la projecció i comentari d’algunes de les millors fotografies enviades al certamen.

Tot i que cap dels nostres alumnes va resultat premiat, tots ells, igual que la resta dels participants,  van rebre un diploma commemoratiu de mans del degà de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona.

Gadget reviews.

We live in the technological era, and of course, so do our students. Laura, Lucía and Amàlia, from 3rd of ESO, make a review of their favourite gadgets.

El sistema Solar

Els alumnes de 1r ESO, sota la supervisió de la seva professora de Ciències Naturals, Rosa Mª Pérez, han realitzat una activitat relativa al Sistema Solar en el marc del tema dedicat a l’estudi de l’Univers.

Els alumnes han elaborat una maqueta representant el Sol i els diferents planetes i hi han afegit un petit resum amb la informació que ells mateixos han hagut de cercar.

La maqueta està exposada a l’aula de 1r ESO.

CARtanyada 2017

Dimarts 31 d’octubre a la tarda, els alumnes d’ESO i Batxillerat van celebrar la castanyada, com és habitual en el nostre centre.

Les activitats – sota la denominació comuna CARtanyada 2017 i coordinades pels professors Marina Aragonés i Albert Viaplana- es van desenvolupar en diversos llocs del recinte del CAR i van finalitzar amb un berenar on no van faltar les tradicionals castanyes.

El punt culminant va ser la gravació del vídeo “Castanyeres zombis”, protagonitzat per alumnes que combinaven la disfressa de castanyera amb els trets característics dels zombis.

Fotofilosofia

Per tal de celebrar la Jornada Mundial de la Filosofia de 2017, la Unesco convoca la Mostra de fotofilosofia. L’objectiu és enriquir el pensament filosòfic a secundària tot aprofitant la creativitat de l’alumnat i cercant noves formes de col·laboració entre els departaments de Filosofia dels centres dels instituts. La Mostra pretén aplegar “espurnes de pensament” fetes per alumnes de secundària expressades en una fotografia digital acompanyada d’un títol en forma de pregunta vinculada a la filosofia.

Els diferents centres educatius poden participar-hi enviant les fotografies dels seus alumnes. Enguany, les professores Marta Arnaiz i Esther Quevedo han aconseguit engrescar els alumnes de filosofia de 1r de Batxillerat i d’ètica de 4t d’ESO per prendre-hi part.

Del total de dotze fotografies presentades, el professorat n’ha seleccionat per votació vuit – cinc de batxillerat i tres de 4t d’ESO- que participaran en la final. El nom dels guanyadors es coneixerà el proper dia 15 de novembre.

Podeu veure la selecció en els blogs:

Adrián Salvador 1 batxillerat B

Creieu que perquè l’ocell sigui engabiat deixarà de cantar?

El professorat visita el CAR

Els passats dies 17 i 18 d’octubre, a les 12:30 h del migdia, es van realitzar sengles visites a les instal·lacions esportives del CAR adreçades principalment al professorat de nova incorporació, amb l’objetiu que poguessin veure in situ els entrenaments dels esportistes i que poguessin conèixer la faceta esportiva dels seus alumnes.

Aquesta activitat es va fer el curs passat per primera vegada i, atès l’èxit de participació i la valoració positiva del professorat assistent, sembla destinada a incorporar-se al calendari habitual del centre.

Minut de silenci a l’INS CAR

En resposta a la convocatòria de la Taula per la Democràcia, la comunitat educativa de l’INS CAR s’ha sumat a la mobilització ciutadana en protesta per l’actuació de les forces de seguretat durant el passat dia 1 d’octubre.

Per aquest motiu, a les 12:00 del dia d’avui, alumnes, professorat i personal no docent han celebrat una concentració silenciosa davant de la porta del centre.

L’acte s’ha iniciat amb un parlament de Marta Arnaiz, directora del centre, i ha acabat entre aplaudiments després del preceptiu minut de silenci.