Sessions informatives Cicles curs 2018-2019 dijous 26 d’abril.
NOVETAT !!! El proper curs el Ins CAR oferirà:
– Cicle formatiu de grau superior en Condicionament Físic – xtec
– Cicle formatiu de grau superior de Animació Socioesportiva – xtec

XVIè encontre d’Intercicles d’Atletisme

El passat 3 de maig es va celebrar el XVIè encontre d’Intercicles d’Atletisme a les pistes del Complex Sagnier d’El Prat de Llobregat, entre més de quaranta instituts de tot el país.

En la competició hi participen 4 alumnes per prova de cada institut. Els resultats (les marques que cada atleta realitza) es tradueix a una puntuació seguint les taules de l’IAAF, de manera que s’aconsegueix una equivalència entre les marques dels nois i les de les noies. Una marca, per exemple, de 6,00 m. en Salt de Llargada de nois equival a una de 5,00 de Salt de Llargada de noies i té una assignació de 700 punts.

La suma total dels punts de tots els participants en totes les proves dona la classificació global. El INSCAR va guanyar el global de les proves de 100 m,, 2000 obstacles i Relleus 4×100. De manera individual, Alba Sánchez va guanyar la prova de Triple Salt i Gabriel Ballester la prova de 2000 obstacles.

Vam guanyar, també, el total per equips.

Classificació

I el que és més important: el treball dels companys que feien el paper d’entrenadors i dels que animaven l’equip i que ajudaven en les proves, va ser modèlic.

En les darreres edicions l’Ins del CAR ha quedat sempre en primer o segon lloc; l’èxit es deu a una preparació basada en l’autonomia i la responsabilitat per grups.

Enhorabona

Activitat dels alumnes de 2 CFGS amb interns de Can Brians i Quatre Camins

Atenent la invitació dels alumnes de Segon de Grau Superior, el passat dimarts dia 2 de maig van visitar el centre sis interns de Can Brians i sis interns de Quatre Camins, acompanyats dels seus educadors, amb l’objectiu de participar en un torneig de futbol sala en el qual van competir amb equips formats pels nostres alumnes.

L’estada es va complementar amb una visita guiada al CAR dirigida per Albert Mendoza i una xerrada que un educador i dos interns van adreçar als de 4t d’ESO sobre presa de decisions, superació d’obstacles, la importància de l’esport, l’evolució de l’escala de valors, el concepte de llibertat, autonomia, entre altres temes.

Activitat amb discapacitats

Els alumnes de 2 CGFS B han organitzat avui, 4 de maig, la tradicional gimcana adreçada als alumnes del Taller de Teràpia Ocupacional TEB de Castellar del Vallès i del Patronat Flor de Maig de Cerdanyola. Els alumnes de 2 CFGS A ja havien organitzat la seva sessió el passat 26 de maig.

Els alumnes organitzadors han comptat en la jornada d’avui amb el suport dels alumnes del CPIGS i dels alumnes de 1 ESO de l’escola Jesús Salvador de Sabadell.

Visita cultural a Barcelona dels alumnes del CPIGS

Dimecres 25 d’abril al matí els alumnes del CPIGS han realitzat una visita cultural a Barcelona, que tenia com a objectiu principal l’assistència a l’exposició Zone of Hope, una mostra que, mitjançant la tecnologia de realitat virtual immersiva extrema (única a Europa), permet viure en primera persona els efectes del canvi climàtic. L’activitat s’ha complementat amb una visita al Museu d’Història de Catalunya

Visita professors de FP d’Holanda

Durant el matí del dimarts 24 d’abril, l’INS del CAR va rebre la visita de vint-i-dos professors del centre de Formació Professional Deltion, de la ciutat de Zwolle (Holanda). El seu centre és un gran campus d’estudiants d’uns 18.000 alumnes on imparteixen tot tipus de formació professional. Els nostres convidats eren professors dels Cicles Formatius de les especialitats d’Educació Física: fitness, ciclisme, ioga, ball, atletisme, futbol, lluita …, que han vingut amb la intenció de conèixer com s’imparteix la Formació Professional al nostre centre, visitar-ne les instal·lacions i visitar el Club Junior 1917, on els nostres alumnes realitzen una part pràctica de les assignatures de Fitness.
La visita va concloure amb un esmorzar i una presentació dels nostres estudis. Aquesta trobada ens ha donat l’oportunitat de conèixer el professorat d’una formació semblant a la nostra i compartir-hi experiències. És un inici per crear vincles per a accions futures de cara a algun possible intercanvi entre alumnes o professorat.

Sant Jordi 2018

Dilluns 23 d’abril, coincidint enguany amb la diada de Sant Jordi, els alumnes d’ESO i Batxillerat van celebrar la festa de la rosa i el llibre amb un acte cultural que va tenir com a fil conductor les avantguardes literàries europees del s. XX.
La gala, coordinada pels professors Marina Aragonés i Albert Viaplana, va constar d’actuacions en directe i gravacions en vídeo i va concloure amb el lliurament de premis del certamen literari. La llista de premiats i les composicions guanyadores els podreu trobar en el número del tercer trimestre de Carpetas.

Gimcana de Cicles

Com cada any, els alumnes de Primer d’AFE han organitzat la tradicional gimcana adreçada als alumnes de CAFEMN i del CPIGS.
Cada grup de primer de CFGS va organitzar una sessió: la primera va tenir lloc el dia 23 de març i la segona, el passat dia 20 d’abril.

Matemàtiques a l’aire lliure

La setmana passada, els alumnes de 4t d’ESO van estar realitzant diferents activitats pràctiques de trigonometria en les instal·lacions del CAR, sota la supervisió del seu professor de la matèria, Oriol Tort. Aquí us en mostrem algunes imatges