Pla Lector del Centre (PLEC) i Biblioteca

El Pla Lector es va iniciar el curs 2019-2010 amb el nostre nou alumnat de 1r ESO i a hores d’ara també es porta a terme a 2n d’ESO, 3r d’ESO i 4t d’ESO. La seva finalitat és despertar el gust per la lectura entre el jovent, i si ja tenim grans lectors i lectores a les aules, aconseguir que tothom trobi a les lectures un espai per desenvolupar la seva imaginació i viure milers de vides en una sola. Des del mes d’octubre, es dedicarà mitja hora diària a llegir en silenci aquell llibre o còmic que cadascú dels nostres alumnes hagi triat.

Per tal de donar-vos algunes pistes sobre quin tipus de llibre pot agradar al jovent d’aquesta edat us fem arribar un llistat de propostes de llibres de lectura que hem confeccionat entre tot el professorat amb molta cura i il·lusió (cliqueu a sobre de la imatge per accedir-hi).

El curs 2017-2018 es va iniciar un nou projecte per dinamitzar la biblioteca del centre, un espai on l’alumnat pot consultar i demanar en préstec llibres, revistes, etc. Així, es va realitzar una redistribució d’espais, una bona esporga, l’iniciació de la catalogació amb l’ePèrgam, la compra de nous títols i una decoració temàtica.

En aquest espai s’han de respectar les següents normes:

• A la biblioteca s’ha d’estar en silenci i mantenir un ambient d’estudi i treball.
  • S’ha de respectar l’espai, el mobiliari i els llibres.
  • No està permès ni menjar, ni beure.
  • S’han de deixar les cadires ben posades.
  • El préstec es fa només a les hores del pati.
  • És imprescindible apuntar-se al full d’assistència.
  • Els llibres prestats s’han de retornar al responsable de la biblioteca.
  • Els llibres que consulteu a la biblioteca s’han de retornar al seu lloc o a la capsa.
  • Horari d’obertura (curs 2022-2023):
    • Dilluns (hora del pati): 1r d’ESO i 1r de Batxillerat.
    • Dimarts (hora del pati): 2n d’ESO i 4t d’ESO.
    • Dimecres (hora del pati): 3r d’ESO i 2n de Batxillerat.
    • Si algun alumne/a vol agafar algun llibre en prèstec, fer arribar propostes de millora o propostes de llibres, es pot adreçar a algun membre de la comissió.

Comissió de biblioteca: María José Jiménez, Belén Iglesias, Álvaro Martínez, Ana Montero, Núria Masclans, Laura Muíños i Ariadna Daura.