Sortida a Empúries (06/04/17)

empuries2017

El passat 6 d’abril, els alumnes de l’optativa de Llatí de 4t d’ESO i els de Llatí i Grec de 1r i 2n de Batxillerat van realitzar una sortida a Empúries (Girona) on van fer uns tallers dirigits i van visitar el museu i les ruïnes gregues i romanes d’un dels jaciments més importants de tot l’estat.

Primer, van visitar les ciutats grega i romana i, després, el museu on es conserven alguns dels objectes descoberts durant les excavacions, així com la sala monogràfica de l’Esculapi d’Empúries, una de les estàtues clàssiques més importants de tota Europa.

En finalitzar la visita, els alumnes de 4t van fer un taller de jocs romans (ludi puerorum) que els va apropar al coneixement de la importància que el joc tenia en l’antiga cultura romana, tot mostrant-los el gran univers lúdic romà que abraça una gran varietat de jocs i activitats per a totes les edats i gustos. D’una manera divertida i dinàmica van conèixer les particularitats del context històric de l’antiga Roma, així com les formes de vida i comportaments dels romans.

En canvi, els alumnes de 1r i 2n de batxillerat van fer un taller d’arqueologia: Enigmes d’Empúries. Aquest taller els va permetre descobrir els enigmes del jaciment a partir de l’observació i l’anàlisi de rèpliques de reproduccions d’objectes trobats a les excavacions i l’elaboració de fitxes arqueològiques de les peces estudiades de la mateixa manera que ho faria un arqueòleg. L’alumnat va fer les seves hipòtesis, va relacionar conceptes, va analitzar els materials des del punt de vista d’un investigador i va fer una posta en comú amb la resta del grup classe.

Podeu veure totes les fotografies fent clic AQUÍ