PROJECTE JOVE APRENENTS, un 10 de projecte
- Què és?
És un programa datenció a la diversitat i pretén ser un recurs dedicat a un tipus dalumnat que en moltes ocasions rebutja la metodologia pròpia de la classe ordinària.
- A qui va dirigit?
A alumnes que mostren un baix rendiment escolar, el projecte pretén ser motivador mitjançant activitats de caire més manipulatiu i experimental.
- Quines implicacions comporta?
La participació de lalumne en aquest projecte, implica lacceptació dun compromís amb el centre i amb els acords fets amb les empreses. Al mateix moment, lalumne veu modificat el seu horari escolar el que fa imprescindible el vist i plau de les famílies. Una vegada acceptat, lhorari al centre semmarca en 20hores repartides de dilluns a dijous als matins i les 10 hores restants que es fan a les empreses.
- Selecció de lalumnat
En la selecció de lalumnat, és lEquip Docent de tercer dESO, amb lassessorament del professional de lEAP i/o psicopedagog i el vist i plau de lEquip Directiu qui elabora el llistat daspirants. Es valora la idoneïtat de cada alumne envers al projecte esmentat i alhora ha de comptar amb la confiança de la majoria de membres de lEquip Docent (tenint en compte que aniran fora del centre a un entorn marcadament laboral)
- Objectius del PJA
- Complementar els actuals Crèdits Variables Prelaborals o Projectes amb unes estades d’aprenentatge dins les empreses.
- Facilitar a l’alumnat un itinerari formatiu orientat a una incorpració al mercat laboral amb majors garanties d’èxit.
- Sectors implicats
A nivell organitzatiu, el Jove Aprenents requereix de la intervenció de diferents entitats i estaments. Participen els tres instituts de Sant Vicenç, lAjuntament, i empreses locals, la qual cosa li dóna un cert caire de complexitat organitzativa per assegurar el seu òptim funcionament i sostenibilitat en el temps.
- Seguiment de lalumne
Per fer aquest seguiment des dels centres hi ha un tutor específic per empreses, a banda del tutor daula. Aquesta persona, juntament amb lEquip Educatiu, és lencarrgada delaborar litinerari de pràctiques de cada alumne de forma quadrimestral, supervisar les pràctiques de lalumne i resoldre les incidències que es puguin produir en lestada de lalumne a lempresa.
- El PJA al centre
Específicament al nostre centre, aquest curs els alumnes de 4rt PJA formen part dun projecte/itinerari on el denominador comú i que vertebra totes les activitats és el teatre. El projecte de teatre, podem dir que engloba el Programa de Diversificació Curricular (PJA). Però no la interpretació, sinó el món que l envolta. A través dactivitats diverses, lalumnat assoleix els coneixements mínims del currículum.
- Lavaluació
Cal remarcar finalment, que lèxit en el Projecte proporciona a lalumne 1/3 de la qualificació final per lobtenció del Graduat Escolar.
- I tu què en penses?