Fira de projectes Impulsem la robòtica.

arduino2017

El 17 de febrer, al matí, es va celebrar la 3a Fira de projectes del programa Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula a la seu del CosmoCaixa.

Més de 2000 estudiants de 4t d’ESO que han cursat l’optativa de Tecnologia van participar en aquest programa i van presentar els projectes que van realitzar en la fase final. Aquest és el tercer curs que s’implementa aquest programa al qual ja han participat 175 instituts d’arreu de Catalunya.

El programa és l’adaptació al sistema educatiu català del projecte Clase de Tecnologías Creativas (CTC) dissenyat i suportat per Arduino Verkstad i consta d’una fase d’experimentació i una de creació que consisteix a elaborar el projecte per presentar a la Fira.

L’alumnat disposa d’un entorn de treball en línia amb les pautes de treball i suport conceptual i procedimental que acompanyen els dispositius físics del kit d’activitats, que consta de diferents dispositius electrònics, sensors, actuadors, placa de control (Arduino UNO) i un conjunt d’elements en fusta per muntar els projectes d’aprenentatge. Per posar en pràctica els algorismes de control s’empra l’entorn de desenvolupament (IDE) d’Arduino.

Des de l’inici, mes de setembre, l’alumnat s’implica activament en l’aprenentatge a partir de l’acció, ja que n’és la base del treball per projectes. La seva estructura permet treballar en diferents nivells i ritmes d’aprenentatge donant lloc així a l’excel·lència.

Els nostres alumnes van presentar quatre projectes: un piano amb llaunes de refresc, una joguina musical amb sons d’animals, una barrera de pas accionada per un semàfor i un mesurador de la càrrega de les piles.

Va ser una experiència inoblidable. L’alumnat va gaudir explicant els seus projectes als estudiants d’altres instituts, als professors que passaven preguntant i als visitants. Enhorabona als nostres alumnes pels projectes presentats i per la feina feta!