15 alumnes de CFGS de la EHTB han realitzat les seves pràctiques en empreses europees gràcies al projecte Erasmus + k103. Curs : 2016/2017

Durant els mesos de maig i juny de 2017, 15 alumnes dels CFGS de l’EHTB han realitzat les seves pràctiques en empreses europees gràcies a les beques de mobilitat Erasmus + k103.  Aquest projecte que es gestiona a través del SEPIE, té com a objecte fomentar que a els estudiants i Graduats dels cicles Formatius de Grau Superior puguin realitzar part de la formació en centres de Treball (FCT) en empreses o Institucions dels diferents països de la Unió Europea. Després del període de selecció que va començar a l’octubre de 2016, van ser triats aquells estudiants que van demostrar un major domini de llengua estrangera, així com el grau de maduresa apropiats per desenvolupar-se en un altre país. L’impacte d’aquesta experiència ha aportat als nostres alumnes un gran creixement personal i professional, de la mateixa manera que es va consolidar l’intercanvi cultural per ambdues parts, la nostra escola catalana i les empreses d’acollida en els diversos països europeus participants.

A continuació se citen comentaris dels alumnes i les alumnes que han gaudit d’una beca de mobilitat Erasmus + k103 durant el passat curs escolar 2016-17:

Izan Rodríguez, GIAT, Itàlia: “Al principi era reticent, no creia que aquesta experiència fora a satisfer-me al 100%, ja que les meves expectatives eren molt altes. Em vaig equivocar.”

Laura Platas, GAT, Gal·les: “Era la primera vegada que estava en una recepció en un allotjament i m’ha agradat la interacció amb el client, en aquest cas estudiants de la universitat, conèixer de més a prop els processos d’entrades i sortides, i el difícil i interessant que és gestionar una residència amb més de 600 hostes.”

Abraham Valladares, Direcció Serveis, França: “… un tracte excel·lent, tenint en compte que les primeres setmanes no podia mantenir una conversa de més de dues frases. Agraeixo la paciència que ha tingut tot el món i les ganes que li posaven per ensenyar-me”

Cristina Mora , GAT, França: “He après moltíssim. Els meus companys a recepció tenien moltíssia paciència, estaven molt disposats a ensenyar i en cap moment es van queixar quan necessitava ajuda” Solange Vigo, GIAT, Itàlia: El poder conèixer gent de diferents cultures em va ajudar a millorar el meu anglès, i alhora a aventurar-me a parlar cada vegada més italià.”

Ana Rosario Sánchez, GIAT, Itàlia: “Els responsables de l’empresa sempre estaven disposats a ajudar-nos i aconsellar-nos, i no únicament en el treball, també fora del mateix per a que gaudíssim al màxim de la ciutat.”

Carlos Moya, GIAT, Gal·les: “He pogut posar en pràctica el que s’ha après sobre atenció al públic i al client, a portar els processos de la manera més eficaç i a com portar al dia una oficina d’informació turística, així com la implementació de serveis addicionals, com cafeteria i botiga de records”.

Marta González, Direcció Cuina, Gal.les: “No puc evitar mirar enrere i veure-ho tot com un gran aprenentatge. I tot i que no em crec que aquest dient això, me n’alegro per tot el que m’ha tocat viure. Gràcies a això sóc qui sóc i segueixo creixent.”

Eloy Malatesta, AVGE, Itàlia: “El que més destaco de la meva experiència a l’empresa, al marge d’haver pogut conèixer amb detall com funciona una agència de viatges per dins, és haver pogut millorar bastant el meu nivell d’italià”

Guillermo Dolado, GAT, França: “Gràcies al meu nivell de francès, he pogut gaudir de l’experiència en tots els sentits. L’haver passat per moments difícils també fa que el nivell de competència personal augmenti i pugui valorar amb més importància els errors i també els encerts.”

Joan Boter, GIAT, Gal·les: “L’experiència ha estat més que grata tant per la meva feina com per la ciutat amb la qual em tocat viure. Sens dubte, l’experiència Erasmus+ sempre la recordaré i sento que serà un pas fonamental pel meu futur tant personal com laboral.”

Aleix Pendered, GAT, Itàlia: “Aquests dos mesos m’han demostrat que per molt difícil que se’t posi la vida, de tots aquests moments trauràs experiències i motius per ser més fort. Trobar a faltar als teus no és una debilitat, és adonar-te de la sort que tens a tenir-los. No saber parlar una llengua, però esforçar-te a aprendre-ho i tenir valor en parlar-ho, et fa créixer.”

Mònica Gàsquez, Direcció Cuina, França: “L’ambient amb els companys era molt bo, tant en cuina com en sala i em porto un bon record de tots ells.”

Eduard Morella, GIAT, Gal·les: “Ser un estudiant Erasmus significa viure una transformació contínua que et porta a un coneixement de tu mateix al qual difícilment s’arribaria si no tens l’oportunitat de viure per un temps sol, amb tots els moments per a la reflexió i l’autoanàlisi que això comporta.”