Jugger

L’alumnat de 4t de l’ESO a la matèria d’EF, treballen el “Jugger” com a esport alternatiu i innovador que aporta beneficis, tals com:
Pensar estratègicament.
Treball coordinat en equip.
Millora la velocitat i la resistència física.
Exercita el cos i la imaginació.

El jugger és un esport d’equip creat a Alemanya, que combina elements entre el rugbi i el futbol americà, és a dir, esports de pilota amb elements d’esport de lluita. En el jugger es creen dos equips, amb cinc jugadors en cadascun, que tracten de marcar punts i impedir que l’equip contrari marqui. Com impedir-ho? Amb una pilota anomenada jugg i unes armes recobertes amb materials tous. El jugger no és un esport que es base en la força, sinó en l’habilitat, la velocitat i l’estratègia.

Destacar que, l’alumnat utilitza “armes” fabricades artesanalment i és un esport que no deixa de créixer.