Visita dels alumnes de l’Institut Alstertal d’Hamburg

Schüler_innen des Hamburger Gymnasiums Alstertal (http://gymnasium-alstertal.de), die fünf Jahren lang die spanische Sprache gelernt haben, haben vor einigen Tagen das Salvador Espriu besucht. Maja, Malte und Julia haben sich mit unseren Schülern_innen des ersten Kurses untergehalten und auch das Niveau ihres Hörverständnisses getestet. Sie haben unsere Schüler_innen auf schnellem Deutsch gefragt, wie man im Restaurant bestellt, die Preise der Gerichte, usw. Wir haben auch mit ihnen über ihre Stadt, Hamburg, gesprochen; wie ihr Gymnasium funktioniert; welches Fach finden sie am schwierigsten (die Perfektionierung der deutschen Sprache!) und welches am einfachsten (Mathe!); sowie auch über Maltes musikalischen Geschmack (wir hörten deutschen Rap mit ihnen im Klassenzimmer!). Wir hoffen, dass in der Zukunft diese Zusammenarbeit sich konsolidieren wird und wir danken ihnen und ihren Lehrerinnen für diesen interessanten Austausch.

Alumnes de l’Institut d’Hamburg Alstertal (http://gymnasium-alstertal.de), que han estat estudiant durant cinc anys l’idioma espanyol, van visitar fa uns dies el Salvador Espriu. La Maja, el Malte i la Julia varen conversar i testar la comprensió oral dels nostres alumnes d’alemany de 1er. d’ESO. En un alemany intencionadament ràpid i sense concessions, vàrem practicar amb ells com demanar a un restaurant, a dir els preus dels plats, etc.., i els nostres alumnes se’n varen sortir prou bé! També vàrem parlar amb ells de com és la ciutat d’Hamburg, com és el seu Institut, de quines són per a ells les assignatures més difícils (la perfecció de l’Alemany!) i les més fàcils (Matemàtiques!), així com dels seus gustos musicals (vàrem acabar escoltant a classe rap en alemany!). Esperem poder ampliar l’any vinent aquesta experiència a tots els cursos i durant més dies i des d’aquí els hi tornem a donar les gràcies per fer possible aquest intercanvi tant interessant.