REFUGI DE LLAVORS

A l’escola hem començat un nou projecte que s’anomena “Refugi de llavors”, en el qual algunes de les escoles de la Noguera també s’hi han adscrit. L’objectiu del projecte és plantar llavors d’espècies autòctones de la Noguera per tal que no es perdin (algunes ja estan en desús), per això cada escola s’encarrega de conservar una espècie en concret i quan les llavors arribin al seu fruit poder-les intercanviar entre les escoles.

A la nostra escola hem plantat llavors de guixa, una espècie de llegum amb un alt contingut en proteïna i que es va utilitzar molt com a aliment durant la postguerra.

Els alumnes de primer hem començat a plantar-les en plafons i quan arribi el bon temps poder-les trasplantar a l’hort de l’escola.20161207_152151