Activitats complementàries i Sortides de la Comunitat de Mitjans |
ACTIVITATS DE MATÍ o TARDA | ||||
---|---|---|---|---|
ACTIVITATS | OBJECTIUS | DATA | GRUP | Preu |
Sortides al Parc Fondo d’en Peixo | Observar els canvis de la natura al llarg de l’any.
Fomentar actituds de respecte i de solidaritat envers els companys, el medi natural i el mobiliari urbà. |
Curs Escolar | 1r, 2n i 3r | ——– |
Aules amb bon tracte. Un dia seré gran, molt gran. | Promoure el bon tracte a la gent gran a partir del reconeixement i de l’empatia.
Reconèixer la vellesa com una etapa més del cicle vital. Entendre la vellesa com un nou cicle ple d’oportunitats i d’experiències noves. Prendre consciència de la manca d’autonomia que tenen algunes persones grans i de la importància de la cura. Reflexionar sobre les relacions intergeneracionals. |
Curs Escolar | 1r. | ——– |
Mou-te pel carrer amb seguretat. | Desenvolupar el concepte de risc i detectar aquelles accions que poden provocar-ho.
Adquirir hàbits per a la mobilitat segura. |
Curs Escolar | 1r | ——– |
Actes de cloenda curs d’educació viària | Adquirir hàbits i coneixements relacionats amb la seguretat a l’espai públic | Tercer trimestre | 1r | ——– |
Infància i Salut a Cicle Inicial. Dents Netes, Sí! | Adquirir coneixements i actituds amb relació als hàbits bàsics de salut i benestar.
Adquirir coneixements i hàbits d’higiene bucodental. Conèixer les normes bàsiques de prevenció. |
Curs Escolar | 1r | ——– |
El Ricky vindrà a l’escola. |
Definir animal domèstic, de companyia i exòtic.
Fomentar la tinença responsable, la protecció i l’adopció d’animals de companyia. Assolir les normes bàsiques d’higiene. Reflexionar sobre l’abandonament dels animals de companyia i les seves conseqüències. Donar a conèixer els gats ferals i les colònies felines del Prat, i explicar com es gestionen. Estimar i respectar els animals que formen part de la societat en què vivim. |
Curs Escolar | 1r. | ——– |
Natació escolar | Familiaritzar-se amb el medi
Descobrir la immersió Millorar i mantenir les qualitats físiques bàsiques Treballar les habilitats aquàtiques Consolidar i millorar la tècnica dels estils |
Curs Escolar | 1r i 3r | ——– |
Trobada Intercentres de Jocs locals al Prat (Jocs del Món) | Promocionar els Jocs del Món i el foment de
les interrelacions entre els alumnes dels diferents centres del municipi. |
18/03/2024 | 1r i 2n | —— |
INFADIMED | Promoure la dieta mediterrània entre l’alumnat. Donar eines als infants pera que puguin decidir què és el més beneficiós per a la seva salut. | Curs escolar | I3, I4 i I5 | ___ |
L’Auditori:
Els colors del Metall |
Participar d’activitats socials i culturals.
Viure l’experiència d’assistir a un espectacle en directe i compartir-ho amb altres nens i nenes. Desvetllar la imaginació a través del conte. Potenciar la comunicació verbal i l’adquisició del llenguatge. Afavorir l’intercanvi d’impressions fomentant l’inici del desenvolupament del sentit crític. Conèixer diferents manifestacions artístiques. Apreciar la música que acompanya l’espectacle. |
6/3/24 | 2n | 15,50 € |
Palau de la Música Catalana:
Big Bang Beethoven |
Participar d’activitats socials i culturals.
Viure l’experiència d’assistir a un espectacle en directe i compartir-ho amb altres nens i nenes. Desvetllar la imaginació a través del conte. Potenciar la comunicació verbal i l’adquisició del llenguatge. Afavorir l’intercanvi d’impressions fomentant l’inici del desenvolupament del sentit crític. Conèixer diferents manifestacions artístiques. Apreciar la música que acompanya l’espectacle. |
1/2/24 | 3r | 20,50 € |
Visita al Parc dels Bombers | Conèixer les tasques que fan els bombers i rebre consells de prevenció en cas d’un sinistre. | Tercer trimestre | 2n | ——– |
Camins vius: Trebello | Gaudir de les Arts en Viu en la seva plenitud.
Conèixer artistes i experimentar amb ells. Despertar l’esperit crític. |
19/2/24
20/2/24 |
2n | ——- |
Camins vius: “La Panda” | Gaudir de les Arts en Viu en la seva plenitud.
Conèixer artistes i experimentar amb ells. Despertar l’esperit crític. |
18/3/24 | 2n | ——- |
Infància i Salut a Cicle Inicial.
Emocions I. Estimo el meu cos |
Potenciar l’autoconeixement, que ajuda a tenir una autoestima sana.
Introduir el llenguatge emocional. Aprendre a expressar les nostres emocions i afectes. Donar eines i tècniques per gestionar les nostres emocions. Saber posar límits i tenir eines i recursos de protecció. |
2n trimestre o 3r | 2n | ——- |
Infància i Salut a Cicle Mitjà. Visita a un forn de pa | Potenciar i descobrir les capacitats i habilitats dels nens i nenes.
Entendre que per cuidar la nostra salut cal una bona alimentació i practicar exercici cada dia. Valorar i adquirir hàbits alimentaris que beneficiïn la salut. Conèixer l’ofici de forner i com s’elabora el pa. |
Curs Escolar | 3r | ——– |
Ens poden ajudar els gossos? Sessió pràctica | Conèixer els diferents tipus de gossos de treball. Aprofundir en el treball que fa un gos d’intervenció.
Conèixer i respectar les necessitats i emocions dels altres. Treballar diferents emocions i habilitats mitjançant el joc amb els gossos. Fomentar l’adopció de gossos i reflexionar sobre l’abandonament. |
Curs Escolar | 3r | ——– |
Jornada d’atletisme (EF) | Promoure la pràctica de la disciplina de l’atletisme.
Adquirir nous patrons motrius pròpies de la disciplina. Vivenciar l’experiència en un entorn diferent. |
Tercer trimestre | 3r | 3,5 € |
Mou-te pel carrer amb responsabilitat | Identificar els conceptes de seguretat i perill en relació amb els diferents espais de mobilitat.
Adquirir hàbits per a la mobilitat segura. |
Curs Escolar | 3r | ——– |
Actes de cloenda curs d’educació viària | Adquirir hàbits per a la mobilitat segura. | Tercer trimestre | 3r | ——– |
Infància i Salut a Cicle Mitjà. El joc de la Motxi. | Adquirir hàbits de salut i de cura del nostre cos i valorar-los.
Conèixer les normes d’higiene postural bàsiques i aprendre aplicar-les a les activitats de la vida diària. Conèixer els factors i les pràctiques socials que afavoreixen o entorpeixen el desenvolupament del cos. Comprendre necessitat de fer controls de salut periòdicament, com a mesura preventiva. |
Curs Escolar | 3r | ——– |
Sortides a la localitat relacionades amb el treball per Projectes | Fomentar el treball globalitzat, relacionant els aprenentatges amb l’entorn més proper | Curs escolar | 1r, 2n i 3r | ——– |
EXCURSIONS D’UN DIA i COLÒNIES | ||||
---|---|---|---|---|
ACTIVITATS | OBJECTIUS | DATA | GRUP | Preu |
Cohesió de grup (Casa de colònies El Cabirol- Vallgorguina) | Millorar el funcionament de la classe, potenciant la confiança, la col·laboració, el respecte i la sensació d’unió dins el grup.
Millorar la comunicació amb els companys i tenir un grup on tots els alumnes se sentin a gust. |
30/10/23 | 1r. | 24 € |
Menja, actua, impacta
(Fundesplai-El Prat) |
Descobrir que MENJANT podem contribuir a crear un demà més saludable i sostenible, per a les persones i per al planeta. | 09/11/23 | 1r. | L’ajuntament subvenciona l’autocar, el taller és gratis. |
Bosc dels sentits
(Casa de colònies Castell Vell-Llinars del Vallès) |
Desenvolupar i estimular els nostres cinc sentits envoltats per la natura.
Descobrir l’entorn mitjançant els nostres sentits. |
08/03/24 | 1r. | 24,50 € |
L’Auditori:
Monstres (Barcelona) |
Participar d’activitats socials i culturals.
Viure l’experiència d’assistir a un espectacle en directe i compartir-ho amb altres nens i nenes. Desvetllar la imaginació a través del conte. Potenciar la comunicació verbal i l’adquisició del llenguatge. |
25/4/24 | 1r. | 14,50 € |
El cim de les àligues
(Sant Feliu de Codines) |
Gaudir i aprendre explorant el nostre entorn.
Identificar les diferents parts del cos dels animals. Comparar característiques dels ocells, els mamífers i els rèptils. Com diferenciar el grup de les aus rapinyaires de la resta d’aus. Descobrir les aus rapinyaires nocturnes i les diürnes. Reconèixer les aus rapinyaires caçadores i les carronyeres. Conèixer algunes espècies de rapinyaires del país. Explicar quins són els seus perills, tant els naturals com els provocats per l’humà. |
17/05/24 | 1r. | 28 € |
Colònies Can Què (Esponellà) | Fomentar el treball en equip
Fomentar el companyerisme amb la resta de nens i nenes del grup. |
22,23 i 24 de maig 2024 | 2n | 160 € |
Molí paperer | Conèixer la història del paper, els seus antecedents i dels molins paperers.
Conèixer el procés d’elaboració del paper als molins paperers. Aprendre a fer paper de color, reciclat i blanc. |
17/11/23 | 2n | 20 € |
Taller de l’Oli
(Pla del Penedès) |
Conèixer el procés d’elaboració de l’Oli.
Visitar un molí i conèixer com funciona un trull. Elaborar olives macerades. Enfortir la cohesió de grup. Gaudir d’un dia diferent fora de l’escola. |
23/11/23 | 3r | 26,60 € |
Cosmocaixa |
Aprofundir en el coneixement de l’univers, iniciat en el projecte d’aula.
Conèixer diferents espècies d’animals i vegetals exòtics (Bosc Inundat) Enfortir la cohesió de grup. Gaudir d’un dia diferent fora de l’escola. |
12/3/24 | 3r | 17,60 € |
La casa de les abelles
(Sant Pere de Torelló) |
Apropar els infants al món de l’apicultura.
Mostrar la vida de les abelles i les seves característiques. Conèixer i valorar la feina de l’apicultor. Conèixer la varietat de productes naturals que genera aquesta activitat. Donar a conèixer la importància de les abelles envers la natura (pol·linització). |
30/04/24 | 3r | 26 € |