Menjador escolar

UNA BONA ALIMENTACIÓ ÉS IMPORTANT!

Des de l’AFA de l’Escola Alba continuem implicats per millorar i adequar els nostres menús amb les recomanacions que l’Agència de Salut Pública de Catalunya fixa en qüestió de seguretat alimentària i nutrició. Les més importants són:

• Les freqüències dels aliments en els primers plats han de ser: hortalisses, 1-2 vegades/setmana; llegum, 1-2 vegades/setmana (≥6 vegades/mes); arròs, 1 vegada/setmana; pasta, 1 vegada/setmana, i altres cereals, 0-1 vegades/setmana.
  • Cal que s’hi incloguin almenys 1 cop per setmana o bé la pasta integral o bé l’arròs integral.
  • Si el primer plat inclou carn, peix o ou, el segon ja no n’ha de dur.
  • Les freqüències dels aliments en els segons plats han de ser les següents: aliments proteics vegetals (llegum i derivats), 1-2 vegades/setmana (≥6 vegades/mes); carns, 1-2 vegades/setmana (≤6 vegades/mes; carns blanques, 1-2 vegades/setmana; carns vermelles i processades, 0-1 vegades/setmana); peixos 1 vegada/setmana, i ous 1vegada/setmana.

En el transcurs d’aquest curs anirem introduint petits canvis per assolir totes les recomanacions.

Parlem del menú escolar (dubtes) Per Naila Martínez

Gramatges: gramatges-infantils

Creiem convenient donar als pares els menús compensatoris per als sopars, d’aquesta manera, poder gaudir d’un equilibri i una varietat nutricional adequada.

El centre disposa de cuina pròpia que gestiona la nostra cap de cuina la Mònica Martínez juntament amb 5 ajudants de cuina i amb el suport de la Naila Martínez diplomada en nutrició i dietètica.

Les mares i pares podem anar a dinar a l’escola sempre que vulguem (de 14.45 a 15.15). Per fer-ho cal reservar el dinar abans de les 10.00h. del dia que es vol dinar, trucant a l’Esther al 973 225 013. El preu del menú dels pares i mares és de 5,50 euros.

Règims alimentaris

Per a l’alumnat que necessiti fer un règim alimentari especial per raó de salut, cal que seguiu les indicacions següents:

• Per als/les alumnes que el necessitin d’una forma puntual un dia determinat avisar a la secretaria de l’AMPA (973 225 013), abans de les 10.00 hores.
  • Per als/les alumnes que el necessitin seguir durant un temps heu de presentar la sol·licitud a la secretaria de l’AFA, juntament amb la prescripció mèdica.

RECOMENDACIONES_consumo_pescado_MERCURIO_AESAN_WEB