Projecte Sostenibilitat de recursos pedagògics i material didàctic

El curs 2009/2010 vam iniciar el Projecte de reutilització de llibres de text i material didàctic a l’escola. Tot i que aquest projecte implica la participació i compromís de tota la Comunitat Educativa (famílies, nens/nenes, Claustre i Consell Escolar), només se feia efectiu a l’alumnat d’Educació Primària, donat que a Educació Infantil es treballava sempre amb material fungible.

A partir del curs 2019/2020 tot l’alumnat, des d’EI 3 fins a 6è, te cabuda en el nou Projecte Sostenibilitat de recursos pedagògics i material didàctic.

Què vol dir REUTILITZAR?

Aprofitar els llibres de text d’un any per l’altre per un període mínim de 3 anys.
Crear un fons de llibres de text que puguin ser utilitzats pels alumnes en qualitat de préstec, curs darrera curs.
El llibre de text passa a ser un bé comú i el nen/nena només n’és usuari durant el curs que el fa servir. socia-llibres

Quins OBJECTIUS ens plantegem?

• Àmbit pedagògic, ecològic i econòmic
  • Solidaritat i cooperació
  • Capacitat de compartir
  • Respecte i responsabilitat vers el material comú – Conservació del medi ambient
  • Reutilització
  • Reducció del consum – Afavorir la igualtat d’oportunitats
  • Reduir la despesa econòmica

NOTA:

• En parlar de llibres de text també s’inclouen diccionaris i llibres de lectura
  • No tots els llibres de text són susceptibles de ser socialitzats donat que n’hi ha que s’utilitzen com a suport de treball.

Fem comunitat