Menjador escolar

UNA BONA ALIMENTACIÓ ÉS IMPORTANT!

L’AMPA ofereix la possibilitat que els nens i nenes dinin a l’escola.

Una dieta equilibrada és aquella que ens proporciona tots els grups de nutrients que el nostre cos necessita per tal de funcionar de manera correcta. Una alimentació adequada és molt important en el període de la infància, ja que el cos està en ple procés de desenvolupament.

Una dieta equilibrada ha de constar de

• 5 racions de fruita i verdura al dia:

* Mínim 3 peces de fruita  i mínim, 2 racions de verdura: de la qual una aquestes hauria de ser crua per tal d’absorbir les vitamines i els minerals (aquesta ració de verdura pot ser de guarnició si al nen/a li costa menjar-la).

• 2 racions de proteïna:

* Carn vermella, (1 cop a la setmana) peix o ous. Si, a dinar hi ha carn, s’aconsella fer ous o peix a la nit. Almenys hem d’ingerir 3 cops a la setmana peix.

*Els llegums (proteïna vegetal).

• Farinacis:

Han d’estar presents a totes les menjades: pasta, arròs, llegums, patata, pèsols, faves o pa (com a primer plat o bé com a guarnició d’un segon): intentarem no utilitzar massa greixos.

• Làctics: durant el creixement “i sempre que es tolerin” hi ha d’haver un aport adequat de làctics a la dieta per tal d’ingerir el calci necessari per a la formació dels ossos.
  • Greixos: Utilitzarem principalment oli d’oliva tan per cuinar com per amanir.
  • Sucres i dolços: la seva ingesta ha de ser esporàdica i sempre intentarem que siguin casolans.

Gramatges: gramatges-infantils

Més informació: Recomanacions per millorar la qualitat de les programacions de menús a l’escola

Amb totes aquestes premisses, hem elaborat el menú de l’escola, intentant respectar al màxim l’equilibri nutricional, els gustos dels alumnes i els aliments que cada època de l’any ens aporta per tal que siguin el més frescos possibles.

S’ha cregut convenient donar als pares els menús compensatoris per als sopars, d’aquesta manera, poder gaudir d’un equilibri i una varietat nutricional adequada.

El centre disposa de cuina pròpia que gestiona la nostra cap de cuina la Deisi Codorniu juntament amb 5 ajudants de cuina i amb el suport de la Naila Martínez diplomada en nutrició i dietètica.

Les mares i pares podem anar a dinar a l’escola sempre que vulguem (de 14.45 a 15.15). Per fer-ho cal reservar el dinar abans de les 10.00h. del dia que es vol dinar, trucant a l’Esther al 973 240 744. El preu del menú dels pares i mares és de 5,00 euros.

Règims alimentaris

Per als alumnes que necessitin fer un règim alimentari especial per raó de salut, cal que seguiu les indicacions següents:

• Per als alumnes que el necessitin d’una forma puntual un dia determinat avisar a la secretaria de l’AMPA (973 240744), abans de les 10.00 hores.
  • Per als alumnes que el necessitin seguir durant un temps heu de presentar la sol·licitud a la secretaria de l’AMPA, juntament amb la prescripció mèdica.