Què és i qui som

Som el conjunt de famílies de l’escola que ens impliquem voluntàriament i de forma conjunta amb tots els agents educatius de l’escola, per fer que aquest procés educatiu sigui molt més ric per tothom.

Fomentem el vincle entre les famílies fent un seguit d’activitats durant el curs que serveixen com a punt de trobada i coneixença entre aquestes.

Formar part de l’AFA ens permet compartir les diferents inquietuds i motivacions sobre l’educació dels nostres infants i per això, quantes més famílies ens impliquem en aquest projecte, més rica farem la nostra associació.

Ens organitzem en diferents comissions, aquestes tenen la finalitat de treballar en àmbits concrets de l’escola, les diferents comissions que tenim son:

Cuina i menjador: Encarregada del bon funcionament tant de cuina com del menjador, fent així conjuntament amb la cap de cuina, coordinadora, i nutricionista el menú mensual, en el qual també hi participa l’alumnat per decidir el menú temàtic.

Extraescolars: Encarregada de dissenyar i planificar les diferents activitats que es duran a terme durant el curs en l’espai del migdia i tarda.

Transport: S’encarrega de fer el seguiment del servei de transport escolar.

Sostenibilitat, Recursos Pedagògics i material didàctic: Comissió encarregada de la gestió d’alguns dels recursos pedagògics i material didàctic fent les compres amb més sostenibilitat i que aquest material tingui més vida útil.Centralitzar la compra de la roba esportiva.

Xarxes socials: Comissió encarregada de fer difusió de les activitats dutes a terme per les families de l’escola.

Mobilitzacions: Comissió encarregada d’aconseguir millores per a la comunitat educativa de l’escola.

Comunitat: Comissió encarregada de fer actes per tal de generar llocs i punts de trobada entre les famílies.

Totes les famílies sou benvingudes a formar part de les diferents comissions. Us animem a participar-hi!!!

Si voleu formar-hi part, o us voleu informar millor, només cal que ho notifiqueu a la secretaria de l’AFA, Tf. 973 225 013 o bé envieu un correu a afa@escolaalba.cat

Membres de la junta actual de l’AFA (junta renovada al novembre 2023);

President/a: Isa Odriozola

Vicepresident/a: Neus Salat

Secretari/a: Sílvia Pastells

Tresorer/a: Gemma Farré

Vocals: Jèssica Marín, Marc Farràs, Ivan Canales, Sílvia Pastells, Neus Salat, Irene Espinet, Gerard Fontanals, Judit Castellà, Bea Aquilué i Laia Montaña.

Representant al Consell Escolar: Jèssica Marín

Representant al Consell de delegats/des de classe: Neus Salat

Els objectius i funcions de l’Associació de Famílies (AFA) de l’Escola Alba són:

1. Treballar conjuntament amb l’Escola per contribuir a la millora de la qualitat de l’ensenyament que rep l’alumnat.
  2. Reflexionar i opinar sobre el funcionament quotidià de l’escola i sobre temes educatius que influeixen en l’educació de l’alumnat.
  3. Promoure la col·laboració i la participació de les famílies a la comunitat educativa.
  4. Fomentar activitats d’interès per a la comunitat escolar.
  5. Participar en la presa de decisions i en el govern del centre mitjançant el representant al consell escolar de centre.
  6. Orientar les famílies en l’exercici dels seus drets i obligacions com a membres d’un centre educatiu.
  7. Donar suport econòmic, quan convé, per facilitar el bon funcionament de l’Escola.

PODEU CONSULTAR AQUÍ ELS ESTATUTS DE L’AFA ESCOLA ALBA