Projecte EI3-6è

Curs 2015-16 “Projecte Òliba”

p-oliveta

INICI DEL PROJECTE

Ja fa dos anys que a l’escola els nens de 6è compartim un projecte amb els alumnes de EI3, els cavalls i les vaques.

El passat 23 d’octubre, vam iniciar aquest projecte amb l’apadrinament, que consisteix en que cada nen o nena de 6è apadrina un nen/a de EI3.  Durant la setmana cadascú de nosaltres va preparar un dibuix per al nostre fillol/a. Divendres a la tarda ens vam trobar i cada vaca o cavall va agafar un dibuix a l’atzar i l’autor seria el seu padrí o padrina.

Després de conèixer els nostres fillols, i per tal de poder-nos conèixer una mica millor, vam anar a jugar al pati dels petits. Alguns nens ploraven perquè tenien por i no ens coneixien, d’altres corrien molt i tota l’estona els havíem d’anar al darrera… però malgrat tot, ens ho vam passar molt bé.

Per nosaltres és un projecte molt interessant i ens sembla que ens ho passarem molt bé, gaudint de les activitats perquè sempre és divertit compartir amb els més petits de l’escola i així poder aprendre junts.

Jana Font i Mar Badia, alumnes de 6è

FEM PAPER RECICLAT

Un cubell o recipient gran

Una reixeta fina

Un fil llarg

Una batedora

PASSOS :

1.- Tallem els diferents tipus de paper a trossos petits.

2.- Posem el paper en el recipient gran i tirem el doble d’aigua calenta respecte a la quantitat que hi hagi de paper.

3.- El següent pas és passar la batedora fins aconseguir una pasta espessa, que deixarem reposar unes hores.

4.- A continuació, submergim el marc de  fusta amb la tela de mosquitera, en el recipient de manera que es filtri l’aigua.

5.- Després,  per tindre un millor acabat, eliminem l’excés d’aigua amb una premsa.

6.- Ho deixem assecar durant unes hores, quan estigui totalment sec, el retirem del fil amb compte i el deixem en una superfície plana. És convenient posar-li una mica de pes a sobre per a evitar ondulacions en el paper reciclat.

El paper reciclat va quedar molt bé i vam aprofitar les làmines per fer una felicitació de Nadal amb els nostres fillols.

Un cubell o recipient gran

Una reixeta fina

Un fil llarg

Una batedora

PASSES :

1.- Tallem els diferents tipus de paper a trossos petits.

4.- A continuació, submergim el marc de fusta amb la tela de mosquitera, en el recipient de manera que es filtri l’aigua.

5.- Després, per tindre un millor acabat, eliminem l’excés d’aigua amb una premsa.

Maria Masià i Blau Miró

Curs 2013-14 “Projecte Òliba”

Durant aquests dies, els i les alumnes de 6è i els més petits de l’escola, els nens i nenes de P3, estem portant a terme un projecte compartit que consisteix en la cria, alimentació i posterior alliberament d’òlibes (TYto Alba) a l’espai natural.

Aquesta tècnica d’alliberament assistit d’animals s’anomena hacking i té per objectiu que, les òlibes un cop siguin prou grans per emprendre el vol, abandonin el niu, i amb una mica de sort, s’estableixin a l’entorn de l’escola Abans que res, calia documentar-se i els alumnes d’EI3 ens van facilitar molt la feina. Cada nen i amb l’ajut dels seus pares, va portar informació diversa d’aquests animals: revistes, contes, fotografies, informació de diferents webs….fins i tot com podíem construir un niu!!

Un cop recollides les preguntes, vam seleccionar la informació i vam elaborar presentacions multimèdia per tal d’explicar als nens i nens d’EI3 on viuen, què mengen, com són i com es fa un niu. Aquest n’és algun exemple.

També calia construir un niu, i com que els nostres pares estan sempre disposats a ajudar, el pare del Martí Cayuela ens va facilitar molt aquesta tasca. Dit i fet, el Martí va portar totes les fustes tallades a mida. Nosaltres només vam haver de fer el muntatge amb l’ajuda de l’Oriol. Una altra idea, que va sorgir va ser posar una Webcam dins el niu, per tal de poder-ne fer un seguiment directe. Gràcies a la col·laboració d’un grup d’alumnes, entre ells l’Isaac Torres que ha deixat en préstec aquest aparell al centre, hem pogut configurar una xarxa interna del centre per tal de poder veure les òlibes des de qualsevol ordinador. Després d’aprendre moltes coses, cadascú de nosaltres va apadrinar un nen o nena de la classe de les tortugues i cargols. Aprofitant el moment, vam anar a jugar plegats al pati d’educació infantil…quins records. Finalment, el passat dilluns 24 de març, van arribar òlibes. Un cop al dia les alimentem amb 12 pollets.