Alumnat de 3r ESO analitza la qualitat del riu Congost

L’alumnat de 3r participa al Projecte Rius, una iniciativa de l’Associació Hàbitats que té com a objectiu apropar les persones als rius i les rieres. El nostre alumnat hi participa fent l’anàlisi de la qualitat de l’aigua d’un punt del riu Congost a l’alçada de Canovelles. Durant la inspecció analitzem la qualitat hidromorfològica, fisicoquímica i biològica de l’aigua. Després d’obtenir les dades, les compartim amb l’associació hàbitats, que juntament amb les dades dels altres centenars de punts que hi ha repartits per diferents rius de Catalunya, les utilitzen per crear un informe de la qualitat de l’aigua dels nostres rius.

Al Domus d’Olivet participem d’aquest projecte des de les matèries de ciències però també a través del Servei Comunitari, una acció educativa que promou que l’alumnat experimenti i protagonitzi accions de compromís amb la comunitat, complint així amb l’objectiu número 6 i l’objectiu número 13 dels ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible) marcats per l’Agenda 2030.