Visita al Parlament de Catalunya

Aquest dimecres 13 de març, els alumnes de tercer han visitat el Parlament de Catalunya i el barri de la Ribera de Barcelona.

En la visita al Parlament han pogut descobrir la història de l’edifici com a Arsenal de l’antiga Ciutadella militar (1716) fins a l’actualitat. També han conegut  l’organització, el funcionament i la tasca dels  135 diputats. En l’Hemicicle han observat  la ubicació de la Mesa, el  Govern, la distribució dels grups parlamentaris i el sistema de votació. En l’espai conegut com a Saló dels Passos Perduts, i on s’hi troba el quadre d’Antoni Tàpies 7 de novembre, han pogut veure el moviment de diputats i mitjans de comunicació en un dia de feina.

Malgrat la pluja, s’ha visitat el barri medieval de la Ribera, que va créixer a l’entorn de la Basílica de Santa Maria del Mar ( bellíssima església gòtica). Aquest barri format per associacions gremials  va donar nom a diversos carrers de l’entorn (sombrerers, tamborets, flassaders…). En el recorregut han trepitjat l’espai de memòria històrica del Fossar de les Moreres i el carrer de Montcada, on actualment hi trobem  palaus, exemples de l’arquitectura gòtica civil barcelonina i actualment seus de museus i galeries (com el Museu Picasso ….).

En aquesta sortida també ens han acompanyat tres alumnes de 4t d’ESO, que estan fent el seu projecte de recerca sobre el Parlament.