Setmana de la ciència

Sortides Setmana de la ciència

Enguany tot l’alumnat de l’Institut Les Margues hem celebrat la 23a Setmana de la Ciència visitant  l’exposició  al Museu de la Pell de Vic: “ Osona, 50 milions d‘anys enrere. El medi ambient durant l’Eocè”.  El nostre institut està construït sobre les margues del mar de l’Eocè que venia de l’actual Atlàntic, on tenim un registre fòssil excepcional; hem gaudit reconstruint aquell ambient marí.

També s’està  realitzant una activitat paral·lela al propi institut en què es construeix una Línia de Temps geològic on figuren els fets més rellevants, per tal de conèixer la història geològica de la Terra .

D’altra banda, com cada any, els d’alumnes de 6è de primària han visitat  el laboratori de l’institut i han realitzat una pràctica amb microscopi, observant  les cèl·lules de la ceba. El d’alumnes de 2n han fet de company-tutor i els han ensenyat el procediment.

A més a més els d’alumnes de 4t de les optatives de ciències han assistit al taller “ Química del cupcake”, organitzat des de la UVIC.

Ha estat una Setmana de la ciència molt participativa i engrescadora per a tots els alumnes.