Amb motiu de la celebració de les Jornades de didàctica STEM ABP, la Revista Ciències ha publicat un número especial que conté diversos articles sobre el treball per projectes als àmbits científics i matemàtics, alguns del quals han estat escrits per els/les professors/es del centre Carles Serra, Neus Ruiz, Santi Vilches i Jordi Domènech, explicant el com i el perquè d’alguns projectes aplicats a l’Institut.
Als articles s’hi descriuen els projectes de les assignatures DIP i Matemàtiques del Caixò Flamenc i les imatges de Thales fets a primer d’ESO, els projectes globalitzats de primer d’ESO sobre el Congrés científic i l’Exposició Astronòmica, i el projecte d’assignatura de Contextos Matemàtics CRASH, tots ells aplicats durant aquest curs a l’Institut.
- Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM. Claus metodològiques i reptes. Revista Ciències, 33, 2-7. Jordi Domènech-Casal.
- Els contextos quotidians i els Estudis de Cas com a espai didàctic per a l’ensenyament de les Ciències basat en Projectes. Revista Ciències, 33, 8-14. Iván Marchán-Carvajal, Laia Palou, Pere Royo i Jordi Domènech-Casal.
- De l’electricitat a la fusta. Espais d’aprenentatge de la Tecnologia mitjançant projectes. Revista Ciències, 33, 21-28. Zulema Josa, Esther Pintó, Carles Serra i Jaume Feliu.
- Espai, context i creativitat. Aprenentatge de les matemàtiques. Revista Ciències, 33, 42-48. Montserrat Planella, Santi Vilches, Jordi Font, Roger Grau i Maite Gorriz.
- Context, Entorn i Servei: l’aprenentatge mitjançant projectes, de les àrees científiques a la Interdisciplinarietat. Revista Ciències, 33, 49-56. Miriam Redondo, Neus Ruiz, Sara Sánchez, Rosa Solé, Jordi Calvet i Marta Caño.
La revista de didàctica de les ciències Revista Ciències és editada per el Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM) de la Universitat Autònoma de Barcelona.
La publicació d’aquests articles ens anima a seguir la nostra feina d’innovació metodològica per a millorar l’aprenentatge. Felicitats a tots!