Iniciem el programa TEI de Tutoria entre iguals

Aquest curs a l’institut Marta Estrada, els alumnes de 1r i 3r hem començat un nou projecte anomenat TEI (Tutoria entre iguals), que ja s’ha dut a terme en altres instituts de Catalunya. Com a inici del projecte, els alumnes de 3r ens hem posat al dia del programa: mirant vídeos d’altres instituts, aprenent a posar fi als casos de bullying, a les baralles… I també hem anat a buscar el nostre tutoritzat/ tutoritzada. Els de 3r hem d’arribar a ser uns germans grans per als de 1r, ja que és més probable que parlin amb nosaltres que no amb els professors. Aquest programa ens ha agradat molt als alumnes de 3r i ens ha fet il·lusió. La primera trobada entre els tutors i els tutoritzats va ser molt divertida, ja que al final de l’entrevista hi havia un joc per a quatre persones (és a dir, dues parelles) i, d’aquesta manera, els alumnes es relacionaven més, i hi havia més confiança, tothom estava molt emocionat per veure amb qui li havia tocat, i jugar. En general, és un projecte que ha agradat a tothom, també als de primer, que se senten més acollits a l’institut, i, en definitiva, aquest era l’objectiu.

Marina Pineda Sánchez

La notícia, al diari 9Nou, de granollers: http://el9nou.cat/valles-oriental/actualitat/alumnes-tutors-dalumnes-a-linstitut-marta-estrada-de-granollers/

Més informació sobre el programa TEI:Tutoria entre iguals: 15 anys, mil escoles i un milió d’alumnes. El Diari de l’Educació. (Font de la imatge inclosa en aquesta notícia)