Taller de matemàtiques “Probablement t’equivoquis”

El passat 12 d’abril, l’alumnat de 4t vam gaudir del taller de matemàtiques “Probablement t’equivoquis”. Personal del Museu de Matemàtiques van venir a l’institut a fer aquest taller, entre altres..
El taller va tractar de diferents maneres de treballar la probabilitat en el grup classe i en el dia a dia.
Una de les primeres activitats que es van fer, va ser jugar a un bingo, on a la pissarra, hi havia tots els nombres que poden sortir amb la suma de dos daus, per mostrar quins nombres eren més probables de sortir.

Després una altra activitat va ser escollir un nombre de l’1 al 500, per veure si algú altre de la classe podia arribar a escollir el mateix nombre. També ens van fer estimar la quantitat determinada de cigrons en un pot.
Ens ho vam passar molt bé, el taller va ser molt dinàmic, participatiu i divertit, i vam aprendre molt de la probabilitat d’una manera diferent de com normalment ho fem al centre. També vam aprendre que, tot i que hi hagi un 95% en la qual un fet s’ha de complir, mai ens hem d’oblidar que existeix el 5% què no es complirà.

Èric i Victòria