Reflexionem i ens posicionem per l’eliminació de la violència contra les dones

El dia 25 de Novembre tot l’alumnat del centre ha dut a terme diferents activitats al llarg de la jornada amb motiu del Dia Internacional per l’eliminació de la violència envers les dones.

Primer i segon curs de l’ESO han reflexionat sobre el concepte de l’amor romàntic, han qüestionat els mites que el sustenten i han realitzat debats sobre l’assumpció de rols femenins i masculins tradicionals en les relacions de parella. Reflexionant i compartint experiències, hem identificat les conductes de control i abús, així com les diferents manifestacions de la violència que es donen en les relacions afectives. Poder identificar-les a l’adolescència ens capacita per adquirir responsabilitat a les nostres relacions afectives. Han elaborat pòsters desmuntant els mites d’amor romàntic i s’han compartit als espais comuns del centre.

L’alumnat de 3r i 4t curs, des de la lectura del Manifest 2020 per l’eliminació de la violència envers les dones, proclamat per l’Institut de la dona, han elaborat el seu propi Manifest amb la prèvia anàlisi de dades i estadístiques d’organismes oficials sobre violència envers les dones.
Enllaçat, a una segona sessió, amb el programa educatiu audiovisual “El último romàntico”, teatre que ens ha ofert la companyia Ventrículo-Veloz, per la prevenció en la igualtat i violència envers les dones. Aquest Manifest creat per l’alumnat de 3r i 4t curs, s’exposarà oralment a la resta dels cursos a la tornada de les vacances de Nadal.